Leen Goossens en Hilde Hanselaer initiatiefnemers van de 1e editie KOALA CARE project H. Hartziekenhuis Mol : 'We kwamen op de idee om diverse KMO 's met het hart op de juiste plaats, de medewerkers en hun familieleden te motiveren om deel te nemen aan een gemeenschappelijke activiteit.

We vinden het een absolute meerwaarde dat KMO-ondernemingen zich kunnen inzetten voor goede doelen en zo hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en rol echt ter harte te nemen.

We vinden het dus evident om al die mensen samen te brengen voor een gemeenschappelijk doel en op die manier onze gemeenschap te ondersteunen." Omdat het onmogelijk is om alle goede doelen te steunen geven we de voorkeur aan projecten die een onmiddellijke impact hebben op onze gemeenschap – onze keuze voor deze 1e editie 2017 is KOALA CARE PROJECT - H. Hartziekenhuis Mol.

Zit er een in jouw bedrijf?  Zijn bedrijven bewust bezig met goede doelen? Sommige alvast wel. Het brengt werknemers samen, en medewerkers hechten belang aan de waarden van het bedrijf maar ook aan hun persoonlijke waarden.

Bedrijven willen meer en meer iets terugdoen voor de samenleving. Het is niet alleen een manier om zich te integreren in de maatschappij, maar het werkt ook inspirerend en zorgt voor onderlinge verbondenheid.

Maar welk goed doel moet jij voor je bedrijf kiezen? Want er is keuze te over. En hoe begin je hieraan met een KMO waarin het aantal werknemers beperkt is? Veel werk en weinig opbrengst....

Een bedrijf dat aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) doet, krijgt voor zijn klanten en toeleveranciers vaak 'meer inhoud'. Er zijn ook steeds meer ondernemingen die 'iets' met MVO willen doen. De vraag van klanten naar bedrijven die maatschappelijk verantwoord bezig zijn groeit nog steeds.

Samenwerken met goede doelen lijkt een prima manier om invulling te geven aan MVO. Al komt het bij sommige buitenstaanders toch misschien over als een heimelijke marketingactie.

Doe met ons mee en overtuig iedereen van het tegendeel.'

WAT, WAAR, WANNEER:
Wandelen, fietsen en joggen
Vertrek en aankomst in het Provinciaal domein KAMP C in Westerlo, Britselaan
Zondag 26 maart 2017
Programma:
• Vanaf 10u starten de wandel-, (koers-) fiets- activiteiten.
• De joggingactiviteiten worden in de namiddag georganiseerd:
• 13u = 100 m kabouterloop, 13.15u = 400 m, 13.30u = 1km jeugdloop en om 14u de 4 of 8 km.

GOED DOEL KOALA-CARE
Anders dan in de meeste andere ziekenhuizen hoeven te vroeg geboren of zieke baby's) binnenkort in het ziekenhuis van Mol niet naar een aparte couveuseafdeling, maar verblijven samen met de ouders op de n-ster afdeling.

Deze "neosuites" zijn uniek in België maar hebben hun doeltreffendheid al bewezen in het buitenland.

In het ziekenhuis kunnen moeder en kind dag en nacht bij elkaar zijn op een eenpersoonskamer als zorg nodig is voor één van beide of voor allebei. Het contact tussen ouder en kind is enorm belangrijk, zowel voor de ontwikkeling en groei van de baby als voor het opbouwen van een band met elkaar.

In de neosuite zijn alle voorzieningen voor het kind aanwezig maar daar bovenop wil de afdeling vooral een thuisgevoel creëren zodat de ouders ook gewoon ouder kunnen zijn en hun kindje grotendeels zelf kunnen verzorgen. Op deze manier ontstaat een sterke binding tussen ouders en kind en verloopt de overgang naar de thuissituatie op een heel rustige en natuurlijke manier.

De volledige opbrengst van ons evenement wordt integraal geschonken om deze neosuites in te richten.

Hoe gaat alles in zijn werk?
Dit is de meest gebruikte formule:

- Volwassenen €25/pp, waarvan 20 euro ten laste van de werkgever en 5 euro ten laste van de werknemer
- Kinderen van 6 tot 12 jaar €15/pp, waarvan €12,5 ten laste van de werkgever en €2,5 ten laste van de werknemer
- Kinderen onder de 6 jaar GRATIS.

Om organisatorische redenen vragen wij u om de afhandeling van de werknemersbijdrage intern te regelen. Uiteraard staat het u als bedrijf ook vrij om de volledige kost van de inschrijving te dragen hoewel we weten dat sommige werknemers ook graag zelf hun steentje bijdragen.

U doet een bevraging bij uw werknemers en maakt een overzicht van het aantal deelnemers waarna u HIER kan inschrijven. Wij bezorgen u per mail een onkostennota en een aangepast logo waarin de naam van uw bedrijf gekoppeld wordt aan onze mascotte zodat u het kan gebruiken voor uw interne en externe communicatie.

Wat mag u verwachten per deelnemer?

- T-shirt met onze mascotte
- Een flesje water
- Een stuk fruit

Na het wandelen-fietsen-joggen:
- Drankje
- Soep
- Een gezonde snack
- IJsje

Er is kinderanimatie en een springkasteel voorzien en er zijn leuke prijzen voor de kleinsten die de kabouterloop doen.
Wil u niet deelnemen, maar wil u het project wel een steuntje in de rug geven kan u onze sponsormogelijkheden HIER bekijken.

Voor meer informatie kan u terecht bij Leen Leen.goossens@letsgoos.be - 0495 64 57 96 of Hilde Hilde@oudemetalen-harze.be - 0477/ 46 63 92

Laten we er samen een HART-verwarmend evenement van maken.'

Straks meer.