De leerlingen 6 Marketing & Onderneming (6MAO) van kOsh campus Collegestraat hebben met bravour het samenwerkingsproject Mora afgewerkt. Veerle Lemmens (Key Account Manager) en Wim Denhaene (Field Sales Manager) van Mora waren naar kOsh afgezakt om hun evaluatie nog te verfijnen.

Leerkracht Lode Bogemans, PR 6MAO : 'Het project startte voor de 8 leerlingen van 6MAO met een bedrijfsbezoek aan MORA in Mol waar het bedrijf en het project aan de leerlingen werden voorgesteld. Vervolgens vertrokken midden oktober de 4 groepjes voor 3 dagen naar hun provincie om daar de ovenloempia voor te stellen in alle Carrefour Markets.

De prioriteit van het project was om de nieuw ontwikkelde ovenloempia van Mora (smaken sweet chili en kip & ham) te introduceren bij de Carrefour Markets in heel Vlaanderen. Op deze manier konden de leerlingen het echte werk van een vertegenwoordiger ervaren.

Tijdens deze 3 dagen 'op de baan' maakte de groepjes vooral gebruik van het openbaar vervoer om zich te verplaatsen, al werden fiets en auto ook niet helemaal aan de kant gelaten.

Zoals elk jaar hangt er aan het project ook een prijs vast. Het groepje dat de meeste introducties behaalde, ontving donderdag na de presentatie een prijs van Mora.

Marketing en Ondernemen (de vroegere studierichting Handel) is een bedrijfsgerichte studie die aangevuld wordt met verschillende praktische toepassingen en projecten met regionale bedrijven, zoals dit project met Mora in het 6e jaar.'