De Centrum Express vervoert je vanuit de gehuchten rechtstreeks naar het centrum en weer terug. Elk uur kan je de bus nemen aan meerdere bushaltes in je gehucht. De nieuwe buslijnen 1 en 2 die op dinsdag 1 september voor het eerst uitrijden, vormen een perfecte aanvulling op het bestaande busaanbod in Mol.

Alle nieuwe en bestaande bussen samen vormen de Centrum Express.

Veel inwoners uit onze gehuchten gaan wekelijks of zelfs meer naar het Centrum. Een uitstapje naar de dinsdagmarkt, vrienden of familie bezoeken, gezellig shoppen, een voorstelling meepikken in Schouwburg Rex, een kennis bezoeken in het ziekenhuis, deelnemen aan een activiteit in het lokaal dienstencentrum, administratieve zaken regelen in 't Getouw,...

Vlotte bereikbaarheid

De busdiensten van De Lijn spelen een belangrijke rol in de vlotte bereikbaarheid van het Centrum. Met de bus moet je geen parkeerplaatsje zoeken en kan je in het Centrum afstappen aan verschillende haltes.

Ontbrekende verbinding

Tot op vandaag was het grote probleem met de bussen het ontbreken van regelmatige verbindingen tussen bepaalde gehuchten en het Centrum. Daarnaast kennen te weinig mensen de mogelijkheden van de bestaande busdiensten die over langere trajecten rijden. Met het concept Centrum Express willen het gemeentebestuur en De Lijn beide problemen verhelpen.

Nieuwe bussen...

Allereerst starten op 1 september twee nieuwe klokvaste busdiensten (1 en 2) die zich volledig concentreren op de verbinding van het Centrum met de gehuchten Millegem, Achterbos, Rauw, Sluis en Ginderbuiten. Twee van de voormalige belbussen worden hiervoor ingezet.

Bestaand aanbod beter bekendmaken

Daarnaast zorgen de bestaande lijnen 430, 84 en 170 voor een regelmatige verbinding met Donk, Wezel, Gompel, Ezaart en Heidehuizen.

Om de bekendheid van dit busaanbod te vergroten, lanceert het gemeentebestuur de Centrum Express.

Zo lanceren ze flyers en affiches met overzichtelijke tijdstabellen. Deze tijdstabellen focussen volledig op de verbinding tussen de gehuchten en het centrum. Zo kan je zien hoeveel tijd de rit vanuit de kern van een gehucht naar het centrum in beslag neemt.

Meer info:  > De Lijn, www.delijn.be, 070 220 200 (0,30 euro/minuut)

> verkeersdienst, 014 33 08 22, verkeersdienst@gemeentemol.be