U bent hier

Colruyt Group lanceert één klantenkaart voor alle winkelformules

Nationaal | Vlaanderen
20.03.2017 - 14.41u
Door: Herman Gezelle

Met de Xtra-kaart en de mobiele Xtra-app lanceert Colruyt Group vandaag één klantenkaart voor al zijn enseignes. De retailer verkrijgt zo een beter inzicht in het koopgedrag van de shopper en bouwt een platform met ongekende mogelijkheden.

Gebruiksgemak
De nieuwe kaart wordt binnenkort thuisbezorgd bij 3,7 miljoen klanten in België en Luxemburg. Ze vervangt de bestaande klantenkaarten van Colruyt, Okay, Bio-Planet en Dreambaby en kan vanaf 4 april gebruikt worden in ruim 600 winkels, webshops en afhaalpunten van Colruyt, Okay, Bio-Planet, Spar, Collect & Go, Dreamland, Dreambaby en Collishop. Vanaf het najaar komt Dats24 mee in het verhaal, op termijn volgen ook CRU, ZEB en Colruyt Group Academy.

Wie met de kaart winkelt in de deelnemende winkels en webshops geniet automatisch van de voordelen die op dat moment in het betrokken verkooppunt lopen.

Op die manier wil Colruyt Group het leven van zijn klanten vergemakkelijken. De app biedt dezelfde voordelen, maar linkt bovendien betaalapps van Bancontact, Seqr of KBC. Online zorgt Xtra voor gemak doordat klanten voortaan met één gebruikersnaam en paswoord toegang hebben tot alle webshops.

Relevantie
De Xtra-kaart stelt Colruyt Group in staat om zijn informatie, voordelen en aanbod nog beter af te stemmen op de interesses en noden van zijn klanten, in elke fase van hun leven. Klanten kunnen via de Xtra-login hun gegevens zelf beheren en aanduiden welke folders en nieuwsbrieven ze willen ontvangen. Later zullen ze ook andere voorkeuren kunnen doorgeven: producten, merken, allergieën enzovoort.

Doordat Colruyt Group een beter inzicht verwerft in het aankoopgedrag bij verschillende winkelformules, kan de retailer klanten bedienen met relevantere aanbiedingen en communicatie.

Ook leveranciers doen daar hun voordeel mee: "We weten uit marktonderzoek dat klanten vragende partij zijn", zegt marketingstrategist Karel De Wilde. "Ze verwachten meer interactie en transparantie. We plaatsen hen aan het stuur."

Leuk weetje: Xtra wordt de tweede grootste kaart van België, na de elektronische identiteitskaart.

Toch is het vooral een platform waarmee Colruyt Group verder kan bouwen aan een intiemere relatie met zijn klanten. Mettertijd zal de retailer aan de Xtra-kaart immers nieuwe functionaliteiten toevoegen, zoals een digitaal kasticket, digitale leeggoedbon, digitale garanties, voedingsprofielen en een eigen betaaltoepassing. (bron retaildetail)

image



Meer nieuws

Nieuwtjes schepencollege Vorselaar

Nieuwtjes schepencollege Vorselaar
Vorselaar 20.09.2017 - 13.46u

Nieuwtjes schepencollege Geel

Nieuwtjes schepencollege Geel
Geel 20.09.2017 - 13.39u

Nieuwtjes schepencollege Herentals

Nieuwtjes schepencollege Herentals
Herentals 20.09.2017 - 13.38u

Nieuwtjes schepencollege Westerlo

Nieuwtjes schepencollege Westerlo
Westerlo 20.09.2017 - 08.25u

Croky Cup : Antwerp pas na rust beter dan buren uit Lier 2-0 - foto's

Croky Cup : Antwerp pas na rust beter dan buren uit Lier 2-0 - foto's
Nationaal | Provincie Antwerpen 19.09.2017 - 22.39u

Trump dreigt Noord-Korea met 'volledige vernietiging'

Trump dreigt Noord-Korea met 'volledige vernietiging'
Internationaal 19.09.2017 - 19.05u

Belgisch kampioen per team zkt nieuw indoortrainingslocatie

Belgisch kampioen per team zkt nieuw indoortrainingslocatie
Herenthout | Neteland 19.09.2017 - 17.40u

Woning kraken voortaan strafbaar

Woning kraken voortaan strafbaar
Vlaanderen 19.09.2017 - 17.25u

Nieuws uit uw regio

Webdesign door Intracto