Supermarktketen Colruyt is in België van start gegaan met het testen van een nieuw elektronisch prijsetiket dat gebruik maakt van kleuren. Zo kan het de bekende rode prijzen ook op de elektronische etiketten in het rood aanduiden.

"Elektronische prijsetiketten bestaan al langer", zegt Guy Elewaut, marketingdirecteur bij Colruyt, "Maar we wilden een betaalbaar en duurzaam systeem dat het prijsbeleid van Colruyt letterlijk in kleur kan weergeven. Die technologie hebben we nu gevonden en gaan we als één van de eerste retailers in Europa en zeker in België op deze schaal gebruiken."

Met het nieuwe systeem wil Colruyt ook heel wat besparen op het printen, transporteren en plaatsen van nieuwe etiketten.

"Zo hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren."

In het nieuwe systeem worden de prijzen vanuit het servicecenter Prijzen in Halle rechtstreeks naar de servers in de winkels gestuurd. Daar worden de prijzen automatisch aangepast op de etiketten. Het systeem zal nu zes maanden getest worden in de nieuwe winkel in Avelgem. (retaildetail)