HEMA bouwde het filiaal aan de Nieuwstraat 118 in Geel om naar het voorbeeld van haar internationale winkels. Dit winkelconcept ontwikkelde HEMA voor steden als Barcelona, Parijs en Londen en bleek zo'n succes dat het nu ook in Nederland, België en Luxemburg wordt uitgerold. Het belangrijkste verschil zit hem in het overzichtelijker maken van het aanbod door het in te delen in werelden.

Vorige week vond een feestelijke opening plaats voor de klanten. Eerder werd in de regio ook al het HEMA-filiaal in Hoogstraten verbouwd. In de loop van de komende weken volgen nog Herentals en Mol.Na de verbouwing wordt het voor klanten veel eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren.

Zo staan alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby en woonkamer bij elkaar. Al jaren krijgt HEMA veel positieve reacties van zowel haar buitenlandse als Nederlandse klanten die tijdens hun vakantie in Frankrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk een HEMA hebben bezocht.

Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt. De indeling in werelden maakt in één keer duidelijk waar klanten moeten zijn. Vanaf volgend jaar zullen alle kleine winkels van HEMA naar verwachting zijn omgebouwd.

"In de afgelopen maanden is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. HEMA ontving tijdens de testperiode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van HEMA die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce." aldus Carla Velghe, directeur HEMA België en Luxemburg