6 Marketing & Onderneming (6MAO) van kOsh campus Collegestraat ging begin oktober als vertegenwoordigers voor Mora de baan op. Veerle Lemmens (Key Account Manager) en Wim Denhaene (Field Sales Manager) kwamen vanmiddag de presentatie van een samenwerkingsproject volgen en evalueren voordat ze tot de prijsuitreiking overgingen.

U kent Mora ongetwijfeld als het bedrijf dat frituursnacks produceert en verkoopt.

Leerkracht Gino Meeus : 'Het project startte voor de leerlingen van 6MAO met een bedrijfsbezoek aan MORA in Mol waarna ze vastberaden begonnen met de voorbereidingen van de rondgang. Op 7 oktober vertrokken alle groepjes voor 3 dagen naar hun regio om daar de snacks voor te stellen in zelfstandige Delhaizes.

De prioriteit was om zoveel mogelijk promoties voor het eindejaar te verkopen. Speerpunten waren daarbij de Happas en de Chick-ins die gloednieuw zijn in het assortiment. Op deze manier konden de leerlingen het echte werk van een vertegenwoordiger ervaren.

De verplaatsingen gebeurden per openbaar vervoer, per fiets en ook per auto om een afgesproken target van 6 winkels per dag te halen. Helaas werkte het openbaar vervoer niet altijd even goed mee.

Er hing ook een wedstrijd aan vast: de groep die de meeste dozen in het assortiment van Delhaize kreeg, wint een prijs van Mora.

Marketing en Ondernemen is een bedrijfsgerichte studie die aangevuld wordt met verschillende praktische toepassingen zoals projecten met regionale bedrijven, zoals Mora in het 6e jaar.' 

Johan Temmerman / NNieuws.