2014 was een geslaagd jaar voor Intracto uit Herentals. Met een groei van +50%, de overname van marketingbureau Yeties, de bouw van een nieuwe campus, de uitbreiding van het team van 50 naar 65 collega's én heel wat nieuwe klinkende namen als klant kan je gerust spreken over een prachtjaar. Bovendien klokte de omzet af op meer dan 6 miljoen euro.

Strategie & marketing op kop

Hoewel een groot deel van de omzet te danken is aan de ontwikkeling van webplatformen, zag het agentschap vooral binnen zijn strategische- & marketingcel een sterke groei. Van 0,6 miljoen euro in 2013 naar 1,7 miljoen euro in 2014.

"We voelen duidelijk een evolutie in onze organisatie", verduidelijk Tom Van Mierlo, digitaal strateeg bij Intracto. "We evolueren van technische uitvoerder tot strategische partner die de volledige digitale strategie uittekent en uitvoert", vervolgt hij. En dat voor mooie merken zoals Essent, Manpower, Michelin en Brussels Airport.

Een jaar vol investeringen

"Onze organisatie werd in 2014 klaargestoomd voor een volgende fase", licht Pieter Janssens, dagelijks bestuurder, toe. Zo investeerden we sterk in een nieuw HR beleid, een ERP omgeving, diverse opleidingen, een nieuwe branding, nieuwe bedrijfscampus, ... Investeringen die ons de komende jaren in staat stellen onze groei te bestendigen.

Sterke start in 2015

Ook 2015 ziet er veelbelovend uit. Het eerste kwartaal werd alvast afgesloten met een groei van 40%. Bovendien werd geïnvesteerd in nieuw talent en begint de organisatie ook zijn volledige tweetaligheid verder uit te rollen.

Vele kleine stappen dus die verder bouwen aan de weg om van Intracto hét referentieagentschap in België te maken. 

Intracto heeft de NNieuws-website ontwikkeld.

Bekijk de foto's van de splinternieuwe campus aan Zavelheide in Herentals langs het Kempens Kanaal /NNieuws.

Binnenkort : rond de e-campus tuinarchitectuur van Wim Verrezen / later meer.