Mondelēz, het vroegere Kraft Foods en LU, gaat al z'n fabrieken in België behouden.   Dat is bijzonder goed nieuws voor de medewerkers van LU in Herentals. 'De fabrieken hebben tijdens de voorbije maanden inspanningen moeten doen, maar het ergste is achter de rug', zegt een tevreden Hervé Salomon, de managing director van Mondelēz International Benelux in De Tijd.

Mobiele marketing : Twitter-specialisten in huis

De producent van koekjes- en snoepmerken als LU de Prince-koeken, Oreo, Milka, de hartige koekjes van TUC, Stimorol, de Cha-Cha-tussendoortjes en de Chokotoff-toffees en Toblerone zet in de toekomst in op haarfijne mobiele marketing. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis. Het betreft hier een marketingdeal waarbij Mondeléz een aanzienlijk bedrag betaalt om marketingadvies en -training te krijgen. Mensen van Twitter schuiven aan op de Mondelēzkantoren in de USA, Engeland, Brazilië en India. Ze zullen continu samenwerken met de lokale marketingteams.

Herentals telt het grootste aantal medewerkers: 1.250 voor de koekjes van LU en nog eens 230 voor de Milka-chocolade.  (De Tijd)  Foto's Nnieuws.