De successtory van het vaak gelauwerde StarMeal uit Oevel blijft duren. StarMeal heeft een  participatie in Foodmaker, de gezondheidsresto-keten die in 8 Vlaamse steden furore maakt o.a. in Brussel en Antwerpen (De Keyserlei). Foodmaker haalt een jaaromzet van 4,5 miljoen euro.  Er bestaan nog plannen voor een nauwere samenwerking tussen beide ultravers-specialisten.

CEO Lieven Vanlommel over het fenomeen '10 jaar StarMeal' : 'Ultravers is onze kwaliteitscode voor alles wat we verwerken : van groenten tot pasta's, wraps, soepen en al onze sauzen. Géén bewaarmiddelen, geen smaakstoffen, geen suiker, glutenvrij.  M'n ervaren nonkel van 70 jaar selecteert iedere dag bij de land- en tuinbouwbedrijven het allerbeste aanbod onder o.a. het wereldbekende keurmerk Flandria.  Meteen worden de groenten versneden zodat het eindproduct ook supervers is, vol vitaminen en licht verteerbaar.  We willen ook de consument gelukkig maken, dat goed gevoel geven.'

Europese markt blijft groeien : 40%

'Onze export blijft een uitdaging. We halen + 40% in Europa.  Dagelijks, 6 op 7 dagen, vertrekt een koeltruck naar Parijs om de supermarkten daar te bevoorraden.  Voor de distributie in Nederland werkt StarMeal samen met Jumbo. Ook de Duitse en Deense markt groeit nog.   Maar we nemen geen nieuwe klanten meer aan.  In Belgiê vind je onze slaatjes o.a. in Delhaize, Carrefour, Spar en Okay Colruyt.'

Bewust maken voor 'Gezond eten'

Lieven Vanlommel  : 'Gezond eten was 10 jaar geleden een niche markt. Dat eerste slaatje is trouwens nog altijd hetzelfde.  De consument is zich meer bewust geworden van hoe je gezond moet eten.  Op die 10 jaar zijn we gegroeid naar een omzet van 18 miljoen euro.  In deze wintermaanden verdubbelen trouwens we onze omzet.  Dankzij de inzet van onze 140 gemotiveerde medewerkers kunnen we dat iedere dag waarmaken.'

In DAGELIJKSE KOST laat Jeroen Meus elke dag opnieuw zien hoe je met verse, inlandse producten en met respect voor de seizoenen kan koken.  StarMeal biedt je drie van Jeroen Meus zijn gerechten aan.

De gezichten van het unieke concept

Heel wat BV's,  keukenchefs en gezondheidscoaches zijn de gezichten van het unieke concept van StarMeal : Tia Hellebaut, Kim Clijsters, Sonja Kimpen, Jeroen Meus, Tom Boonen, Sven Nys, Kirsten Flipkens, Hans van Alphen, Marieke Vervoort en Stefan Everts.

StarMeal gebruikt intens de sociale media Facebook voor wedstrijden, promoties met leuke prijzen o.a. tickets voor KVC Westerlo, truitjes van BV-sporters. Ga zeker een kijkje nemen.

Hoge loonkost in België

CEO Lieven Vanlommel reageert fel op de vraag of je omwille van de hoge loonkost in België niet beter 40 km van Oevel net over de Nederlandse grens een productieplant gaat bouwen : 'Ik wil dat onze medewerkers netto veel méér verdienen.  We kunnen gemakkelijk net over de Nederlandse grens gaan produceren. Maar ik ben een Belg, een Vlaming en daar ben ik fier op. Onze regering moet dringend de bedrijfslasten omlaag halen zodat we meer ademruimte krijgen, de loonkost moet op het niveau van Nederland en Duitsland komen.'

StarMeal ultravers : geen mythe, wel puur van bij ons

Lieven Vanlommel is een gedreven ondernemer met een bijzondere passie voor voeding.  Hij heeft helemaal geen geheim rond 'Het beste slaatje ter wereld' dat zichzelf verkoopt. 

Ik ervaar in de productiehal de ultraversheid in de koelkamer met pas geleverde groenten.  Je wordt meteen overwelmd door een neus vol heerlijke vers-aroma's. Ik ontdek ook de topkwaliteit van Hollebeekhoevemelk.  Enkel blije gezichten vol enthousiasme stellen de slaatjes samen, klaar voor vertrek naar de tevreden klanten in heel Europa. StarMeal : de kracht van passie. Briljant idee. Iedere dag weer. Guy Verellen / NNieuws.