Leerlingen van Campus Het Spoor die meer uitdaging nodig hebben bovenop het gewone lessenpakket, krijgen vanaf dit schooljaar in de KRAK-module de kans om aan een wetenschappelijk project deel te nemen.  Bedoeling is om hen extra uitdaging te bieden en tegelijkertijd STEM-vakken in de kijker te zetten.

“De 12 geselecteerde ASO-leerlingen hebben allemaal een verhoogd leertempo, waardoor ze in de gewone lessen niet steeds de nodige intellectuele uitdaging krijgen”, aldus Yati Thys, leercoach van de KRAK-module.  “Gedurende drie uur in de week leren deze jongeren op een hoger tempo en schotelen we hen een wetenschappelijk vraagstuk voor.  Vanuit een onderzoeksvraag dwingen we leerlingen om hun probleemoplossende vaardigheden aan te scherpen en creatieve oplossingen te bedenken voor het gestelde probleem.”  De andere, gewone lessen, die ze missen, werken ze zelfstandig bij. 

Vast staat dat leerlingen enorm enthousiast zijn over dit initiatief en dat hun leermotivatie stijgt.   Dat hun interesse voor wetenschappen en techniek extra aangewakkerd wordt is een bijkomend pluspunt!