Jong Voka Kempen reikt op maandag 18 november tijdens de Dag van de Groeier bij Janssen Pharmaceutica de ‘Willen Winnen Award’ uit. Inschrijven voor dit event kan nog tot en met vrijdag via www.dagvandegroeier.be. De tweede genomineerde die kans maakt op de award op maat van jonge en groeiende Kempense ondernemingen is Intracto uit Olen.

Tijdens de Dag van de Groeier dingen jaarlijks drie jonge en groeiende Kempense bedrijven mee naar de ‘Willen Winnen Award’. De award gaat naar een onderneming tussen de drie en de tien jaar oud die ambitie, durf en wendbaarheid aan de dag legt. Een onderneming ook met een uitgesproken visie op de toekomst die groei realiseert door in te zetten op innovatie, personeelsbeleid, internationaliseren, duurzaamheid en marketing.

Dit jaar is de tweede genomineerde Intracto uit Olen. ‘Intracto is een digital agency dat websites maakt onder twee merknamen: Intracto en BrightSites’, zegt Geert Schellekens, voorzitter Jong Voka Kempen. ‘De groep ondersteunt nationale en internationale merken en organisaties op vlak van online marketing, waarbij in het bijzonder ingezet wordt op e-commerce.

CEO Pieter Janssens startte het bedrijf op in 2005 tijdens zijn studies en liet Intracto door o.a. zes strategische overnames uitgroeien tot een team van momenteel 45 mensen. In 2013 werden meer dan 400 klanten geserviced, zowel nationale merken als Hubo, bpost en Ici Paris XL maar ook lokale bedrijven zoals CartaMundi, Henco of kledingspecialist Wellens. Ook de Kempense nieuwssite Nnieuws.’

De beste in het vakgebied

Met Intracto gaat de nominatie opnieuw naar een zeer ambitieus jong bedrijf. ‘We willen graag uitgroeien tot de nummer één in de Belgische websector’, vertelt oprichter en CEO Pieter Janssens. ‘Doordat we voortdurend groeien, moeten we ons ook continue aanpassen. We gaan nu bouwen in Herentals, wat onze derde verhuis in vijf jaar tijd zal worden.

Ook mensen zijn zeer belangrijk voor de groei van ons bedrijf. We zoeken permanent mensen en werknemers krijgen zeer regelmatig opleidingen en bijscholingen. Een website of e-commerceplatform mag niet zomaar een kostenfactor zijn. We trachten steeds na te gaan hoe we inkomsten of leads van onze opdrachtgevers kunnen verhogen via online kanalen. We vinden geen warm water uit, maar willen gewoon de beste zijn in ons vakgebied.’

Dag van de Groeier

De Dag van de Groeier is een dag voor jonge ondernemingen, groeiers en gazellen uit de regio. ‘Onder het motto ‘Young meets Experienced’ brengen we getuigenissen van ondernemers’, zegt Schellekens. ‘Van een bedrijven met een indrukwekkend trackrecord in internationale samenwerking, zoals het verhaal van Paul Depuyt, COO en CFO van Ravago Group. Maar ook getuigenissen van een succesvolle KMO’s die de stap waagde buiten de traditionele grenzen.’