U bent hier

Dienstencentrum Convent2 presenteert voor senioren zomers balkonconcertje Hanz Duval - extra foto's

Herentals | Neteland
08.04.2020 - 15.07u
Door: Herman Gezelle

Vanmiddag bracht crooner Hanz Duval op verzoek van dienstencentrum Convent2 een interactief en verbindend balkonconcertje. De bewoners van de 44 flats van De Woonbrug op de site Sancta Maria vlakbij dienstencentrum Convent2 vonden het best gezellig.

'Dat vind ik nu eens heel plezant', zegt flatbewoonster Paula V.. 'We zitten hier al 3 weken binnen door die crisis.  Zo'n Convent2-concert doet deugd voor iedereen hier.  En ik heb bewondering voor het team van Betty, die allemaal meededen.  Dank u allemaal!'

Betty Peeters, verantwoordelijke Convent2 : 'De bewoners hebben er allemaal van genoten.  Onze dienstverlening in tijden van Corona blijft actief.'

Waarvoor kan je niet meer terecht in dienstencentrum Convent2/thuisdiensten?

'Alle cursussen en activiteiten zijn opgeschort, de cafetaria is gesloten om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. Omdat we werken met gesloten deuren en via telefoon en parlofoon is er ook geen pedicure en wassalon.

Wanneer bereikbaar?

Het dienstencentrum is bereikbaar elke werkdag tussen 9 en 16 u - enkel telefonisch:  014 28 20 00  en via dienstencentrum@ocmwherentals.be

Waarvoor kan je wel terecht in dienstencentrum Convent2/thuisdiensten?

1. Boodschappendienst

-  doelgroep: 65+ers en kwetsbare groepen (zonder netwerk)

- eigen medewerkers doen zelf boodschappen : het OCMW heeft een aparte rekening voor kleine uitgaven en die betaalkaart gebruiken we. Cliënt belt boodschappenlijstje door (ook cliëntgegevens worden duidelijk genoteerd) . Medewerker gaat naar lokale handelaar. OCMW schiet voor en gebruiker krijgt na een week een factuur gestuurd. Boodschappen worden thuis afgezet. Cliënt tekent kasticket af.

2. Maaltijden aan huis: OCMW heeft 3 maaltijdtoeren over Herentals en deelgemeentes. 

3. Telefoonster: telefonisch contact met meest kwetsbare groepen om vereenzaming te voorkomen door informeel babbeltje te doen + informeren naar hulp bij boodschappen.

Onze personeelsleden bellen zelf naar : 80+ers, cliënten MMC,  personen die hun partner verloren dit jaar, bewoners bejaardenwoningen Begijnhof, gebruikers antennepunt Morkhoven.

4. Vragen of meldingen voor het vrijwilligersplatform ‘Herentals helpt’ https://www.impactdays.co/herentalshelpt/ : hulpvragen van zorgbehoevenden - de oproep voor vrijwilligers worden gelinkt aan hulpvragen die binnenkomen.  De oproep voor vrijwilligers voor babbeltje doen – loopt goed, maak een tekening - loopt goed.

Verder nog vragen over pensioenen, mantelzorgpremie, tegemoetkomingen, rouw, poetstoelage, attesten mantelzorgers, en tenslotte vragen over en naar zelfgemaakte mondmaskers', besluit Betty Peeters.

Foto's Johan Temmerman/ Nnieuws.

image



Meer nieuws

Nieuws uit uw regio

Onze partners

Dossiers

Webdesign door Intracto