Voor de allerkleinste ijsjesfans ontwikkelt IJsboerke graag bewust ijsproducten die zowel een plezierreisje in ieders mond veroorzaken, visueel aantrekkelijk zijn maar ook nutritioneel verantwoord.

April 2022 komt IJsboerke daarom met een nieuw melkijsje en drie waterijsjes met Nutri-Score A op de markt. Het melkijsje kreeg najaar 2021 vorm in samenwerking met de IJsjesbrigade van Studio 100.

Drie ijsjes-experts kozen Samson als held voor het nieuwe ijsje: een populair figuur over generaties heen.

IJsboerke lanceert ook een nieuw gamma waterijsjes en liet zich hiervoor inspireren door K3. Drie meiden, drie smaken dus: Cola, Orange en (verfrissende nieuwkomer) Lemon-Lime. Het Samson-ijsje is vanaf nu exclusief verkrijgbaar in supermarktketen Delhaize en tal van horecazaken.

De K3-ijsjes liggen begin mei in de rekken, eveneens exclusief bij Delhaize.
Eind 2021 werd, in samenwerking met Studio 100, de IJsjesbrigade van IJsboerke opgericht. Drie jonge ijsjes-experts -Belle, Lea-Marie en Daan- gingen op zoek naar het ultieme nieuwe Studio 100-ijsje onder het toeziend oog van Tatyana Beloy.

Na veel ontwerpen, knutselen en proeven kwam Samson naar voren als
populairste held. Het smeuïge melkijsje bevat minder suiker, is een bron aan eiwitten, vezels en calcium en draagt Nutri-Score A.

Ondanks het lager caloriegehalte boet het Samson-ijsje met vanille en chocolade niet in aan smaak. Het ijsje zit op een handig vlinderstokje wat makkelijk vasthoudt. 'Plezier van hier - voor iedereen' is dan ook een leuze waar IJsboerke volledig achterstaat.

K2 ging terug naar K3. Dit ging ook voor IJsboerke niet onopgemerkt voorbij. De ijsjesfabrikant breidde haar waterijsjesassortiment dan ook uit. Naast twee klassieke smaken, Orange en Cola, voegde IJsboerke een nieuwe verfrissende smaak toe aan het gamma: Lemon-Lime. Voor elk K3'tje een favorietje. De waterijsjes zijn een bron aan vezels en bevatten, net als het nieuwe Samson-ijsje, minder suiker.

Ze dragen eveneens het label Nutri-Score A. De ijsjes zitten in een handige squeeze-verpakking van 80 ml. Wederom op maat van de allerkleinsten.

IJsboerke werkt sinds 2005 samen met Studio 100 tot groot plezier van vele kinderen.

Zo kreeg Studio 100-figuur Bumba reeds een ijsje op een stokje en Maya de Bij een ijsje in een potje.

Nutri-Score, dat zijn vijf letters en vijf kleuren die de voedingswaarde van een product mooi samenvatten. Het houdt rekening met de voedingsstoffen die in een evenwichtige voeding de voorkeur krijgen (zoals vezels, eiwitten, calcium, fruit en groenten) en voedingsstoffen die je beter beperkt (zoals calorieën,
verzadigde vetzuren, suiker en zout).

De nieuwe ijsjes van IJsboerke bevatten nog steeds echte suiker maar
hebben toch een lager caloriegehalte. Zowel het melkijsje als de waterijsjes zijn een bron aan vezels, waarbij het Samson-ijsje ook nog extra eiwitten en calcium bevat.

De ijsinnovaties van IJsboerke zijn een ideale en verantwoorde keuze dus zonder in te boeten aan smaak. IJsjes met net dat tikkeltje méér plezier.

Over IJsboerke

Sinds het prille begin - in 1935 - bereidt IJsboerke haar roomijs met natuurlijke grondstoffen en dagverse room. Daarom ervaar je telkens opnieuw die zachte en volle smaak.

De productie vindt plaats in hartje Kempen Tielen. IJsboerke werkt zo veel mogelijk volgens het principe "voor ons en door ons". Daarom halen ze hun
ingrediënten het liefst uit eigen land. IJsboerke is een merk van de Belgian Icecream Group.

Sinds 2017 maakt IJsboerke deel uit van Baronie. Dit bedrijf staat bekend voor zijn sterke chocolademerken zoals Chocolade Jacques en Duc D'O.'