Digital agency Intracto uit Herentals heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met hogeschool Thomas More. Zo'n samenwerking was er al maar die werd nu geformaliseerd. Het bedrijf zal studenten van de opleiding Interactieve Multimedia Design (IMD) helpen hun weg te vinden in de ICT- en marketingsector als ontwikkelaar van apps, webshops en websites.

Eerder al volgden heel wat studenten workshops bij Intracto, zetelde het bedrijf in de jury van bachelorproeven en verzorgde het verschillende gastcolleges. "Nu zal Intracto ook een actieve rol krijgen in de curriculumontwikkeling.

Zo kunnen we de IMD-opleiding nog beter afstemmen op de noden van de sector", zegt Robby Vanelderen, opleidingsmanager IMD bij Thomas More.

Talent leren kennen
"Cocreatie is de perfecte manier om kennis en expertise uit te wisselen. Daarom laten we de Thomas More-studenten graag proeven van het echte bedrijfsleven en bezorgen we hen reële praktijkopdrachten", aldus Intracto-CEO Pieter Janssens.

Intracto focust zich vooral op Interactive Multimedia Design omdat het beroepsprofiel van deze studenten mooi aansluit bij de noden van het bedrijf. "We hebben al heel wat Thomas More-studenten aangeworven en ik zie die mogelijkheden alleen maar groeien", zegt Janssens. "Dankzij dit project leren we afstuderend talent immers meteen persoonlijk kennen." (shana)