Intracto presenteert nieuw werk voor sauzenproducent Manna. De fel gesmaakte tv-spotjes en dito sociale mediacampagne bouwen verder op het eerder door Intracto ontwikkelde 'Zot lekker'-concept.

Een tijdje terug zaten Intracto en Manna samen aan tafel voor een intense strategische oefening. De sauzenproducent uit Wijnegem mikte zowel op een hogere merkbekendheid als een hogere merkpositionering.

Oorwurm Manna Manna

De 'Zot lekker'-campagne timmert al een tijdje succesvol aan deze weg. Twee kernboodschappen staan centraal: ten eerste is Manna zot lekker en ten tweede is Manna zot handig, wegens meteen klaar. De aan de Muppet Show schatplichtige oorwurm 'Manna, Manna' zorgt voor een luchtige en herkenbare insteek.

Digitale campagne

De campagne-uitbreiding op de sociale media ('Nog nooit Manna sauzen geproefd? Relax, saus erover.') liep van december tot januari en bereikte alleen al of Facebook bijna een miljoen mensen. Tel daar Instagram en YouTube bij en je komt uit op bijna vier miljoen. Er werd ook samengewerkt met enkele food influencers.

Campagnes voor doelgroepen

Van februari tot maart liepen twee korte tv-spotjes (billboards van 5 seconden) op VTM, Q2, RTL en TVI. De inbrekers-spot toont een koppel dat bij thuiskomst geconfronteerd wordt met duidelijke inbraaksporen. Gelukkig blijkt na een snelle koelkast-inspectie dat de pot Manna niet werd gestolen.

De studentenkot-spot toont een keukentafereel waarin de 'afwas' wordt gedaan door een borden-likkende jongeman, waarna zijn kompaan de borden in kwestie weer netjes in de kast stapelt.