5 jaar geleden werd hun Small Business Project een volwaardige onderneming.

'DEK-A-BED is het hulpmiddel om gemakkelijk de dekbedovertrek te vervangen, doordat het een extra paar handen biedt, wat blijkbaar zeer praktisch bleek te zijn in tijden van Corona', zegt medeoprichter Steffie Kempen uit Hoogton Noorderwijk.

De DEK-A-BED is een echt uit de hand gelopen schoolopdracht, waarbij het verhaal vijf jaar geleden startte. De eerste bestellingen vlogen de deur uit.

Het product ligt verspreid in verschillende winkels over de BENELUX. Ook in de zorgwereld is het een bekend product.

"De laatste twee jaar was het wat stilgevallen, gezien we ons op andere zaken aan het focussen waren en de DEK-A-BED er passief bijnamen. Tot COVID-19 de wereld trof, iedereen in een ware lockdown zette en alle mensen hoorde thuis te blijven, volgde de ene bestelling al snel de andere op", vertelt Koen van Loock.

"Wat uiteindelijk heel logisch te verklaren is, heel veel mensen hebben vandaag de dag zelf minder tijd om hun huishouden te doen, fulltime job, druk in de weer om de kinderen weg te brengen naar hun hobby's, eigen hobby's, .. noem maar op.

Daarom kiezen meer mensen voor een poetshulp en wordt wel eens vergeten hoe lastig dat klusje is om de lakens te verversen.

Zelf Oprah Winfrey heeft op een gegeven moment een oproep gedaan naar een oplossing op haar Instagram, gezien zij er horendol van werd.

Tijdens de crisis vielen de poetshulpen uit en daar was die confrontatie opnieuw met die vervelende lakens. En dit zorgde duidelijk voor frustraties. De verkoopcijfers zijn in een mum van tijd verdriedubbeld", vermeld Steffie Kempen.

"Door het feit dat we alle drie van thuis uit werken, of technisch werkloos waren en daarbovenop onze hobby's en sociale leven net zoals bij iedereen even stil viel, hadden we gelukkig extra tijd voor de bestellingen te verwerken.

Het gaf ons ook de tijd om nog eens stil te staan hoe het allemaal begonnen is, het pad dat we doorlopen hebben. We werken allemaal full-time en DEK-A-BED komt er daarnaast nog bij, waardoor er niet altijd van genoten kan worden.

De extra tijd die we hadden heeft ons opnieuw een boost gegeven. Toch beseffen we dat het product nog meer potentieel heeft. We kunnen zelf niet iedereen bereiken omdat we er niet fulltime mee bezig zijn. En er zijn zoveel mensen die er laaiend enthousiast over zijn, dat we er meer mee willen doen.

Daarom denken we er ook over na om onze vennootschap over te geven aan een ondernemer die er nog meer kan uithalen", besluit Steffie Kempen. 

www.dek-a-bed.be