DE ARK is net als de andere woonmaatschappijen een essentiële sector in deze crisistijden. Natuurlijk zijn ze gesloten voor het publiek. Maar ze blijven hun huurders en kandidaathuurders/kopers helpen, weliswaar vanop een veilige afstand.

Ondanks de moeilijke omstandigheden om contact te onderhouden, gaan ze door. Want ze willen dat niemand achterblijft!

DE ARK werkt door

De medewerkers van DE ARK telewerken zoveel als kan. Ook collega's die normaal in het veld werken. Zo doen de woonbegeleiders van de sociale dienst 'telefoonacties'. Ze kunnen niet langer bij onze huurders op bezoek, maar bellen hen op.

Om hulpvragen op te vangen, om gericht door te verwijzen of gewoon om een babbeltje te slaan. Op die manier bereiken ze ook de meest kwetsbare
huurders.

En de werkmannen, die gaan nog altijd op pad! Zij blijven bewoners helpen met dringende herstellingen of werken in de buitenlucht. Natuurlijk volgens strikte richtlijnen.

Peter Vanommeslaeghe, algemeen directeur DE ARK: 'Het menselijke contact is iets waar we in deze situatie maximaal op in zetten. Onze bewoners het gevoel geven dat ze er niet alleen voorstaan en dat ze weten dat ze ons altijd kunnen bereiken als het nodig is.'

Warme buurten

DE ARK stuurde brieven uit naar hun ruim 2.300 huurders. Met een nieuwsbrief vol nuttige info, maar ook met een hartverwarmende poster 'ik ben er voor jou' en 'burenkaartjes' om elkaar te helpen of hulp te vragen.

En ook - hoe kan het ook anders in deze berenjachttijd - een berenkleurplaat voor de kinderen. Want ook de jongste doelgroep mogen we zeker niet vergeten.

Verschillende huurders reageerden ook op onze oproep en maken intussen mondmaskers en schorten.

Zo werkt iedereen mee aan warme buurten, met buren die klaar staan om elkaar te helpen.

Computers voor het goede doel

DE ARK verzamelde oude computers om te schenken aan Digidak (Blenders vzw). Zij verdelen de computers naar mensen die het echt nodig hebben. Als eerste hulp bij digitale isolatie.