Gemiddeld 1.208.699 mensen hebben zondagavond naar de ontknoping van "De Mol" op Vier gekeken. Dat is goed voor een marktaandeel van 60,9 procent op de doelgroep Verantwoordelijken Voor Aankoop (VVA) 18-54-jarigen.
Dat meldt de persdienst van de commerciële zender maandagmiddag.Het zesde seizoen "De Mol" kende zondagavond zijn apotheose met de ontmaskering van priester Pieter Delanoy als de verrader in de groep. Lloyd Vermeulen, een 21-jarige student geneeskunde, haalde in de finale de groepspot van 27.665 euro binnen.
Vorig seizoen had de finale van het programma gemiddeld 1.130.263 kijkers (42,1 procent op VVA 18-54) en twee jaar geleden nog 1.177.412 kijkers en 48,6 procent marktaandeel. Er keken zondagavond méér kijkers volledig live naar "De Mol" (632.362 live kijkers) dan vorig jaar bij de finale (toen 577.844 live kijkers). Door de toename van de live kijkers was deze finale de meest bekeken aflevering de afgelopen jaren op Vier.
Het hele seizoen van De Mol had de voorbije weken gemiddeld 931.981 kijkers en 50,7 procent marktaandeel op de commerciële doelgroep.
De laatste aflevering van het eerste seizoen "Café De Mol" had zondag 1.008.952 kijkers en 49,8 procent marktaandeel op VVA 18-54. Over het ganse seizoen haalde het programma gemiddeld 346.744 kijkers en 21,4 procent marktaandeel op de commerciële doelgroep. (Belga)