Omzetstijging met 25% verstevigt positie in Europa.

2016 was voor contactlenzendistributeur LensGroup, het moederbedrijf van onder andere LensOnline, een succesvol jaar vol vernieuwingen, samenwerkingen en overnames.

LensGroup zag zijn omzet stijgen met meer dan 25% en kon door het aantrekken van nieuwe investeerders een aantal andere spelers in de sector overnemen. Hiermee verstevigt LensGroup zijn positie als een van de grootste contactlens-distributeurs in Europa.

Contactlenzenabonnement
Naast een uitbreiding van doelmarkten, investeerde LensGroup ook in nieuwe abonnementsformules. Zo introduceerden dochterondernemingen LensOnline.be en LensBestel.be een contactlenzenabonnement, waardoor klanten elke 3 maanden automatisch een pakketje met nieuwe lenzen thuis krijgt toegestuurd.

'Lensdragers zijn erg trouw aan hun gekozen product.Deze abonnementsformule betekent dan ook een grote meerwaarde voor de klant, die niet langer zelf om de drie maanden zijn herhaalbestelling moet plaatsen.', aldus Koen Anné van LensGroup.

Samenwerkingen en overnames
LensGroup groeide in 2016 door enkele nieuwe samenwerkingen en overnames, zowel online als offline.

De belangrijkste daarvan zijn:
LensGroup ging een samenwerking aan met Pharmalens.be, een webshop die de mogelijkheid biedt contactlenzen af te halen bij 35 apotheken in heel België.

LensGroup ging een samenwerking aan met Multipharma. Multipharma maakt voortaan gebruik van het webplatform Lenseo.be van LensGroup. De producten van LensGroup worden vanaf nu ook via 312 afhaalpunten van Multipharma- en Voorzorgapotheken en iU-winkels verspreid.

LensGroup nam Contactlenscentrale.be en Brugs Kontaktlenscentrum over. Brugs Kontaktlenscentrum is gespecialiseerd in harde contactlenzen. Op basis van hun expertise zal de Lensgroup vanaf 2017 een nieuw gamma aan harde contactlenzen binnen haar opticiennetwerk aanbieden.

Over LensGroup
Met 400.000 klanten verspreid over Europa is het Belgische LensGroup één van de drie grootste e-commercebedrijven in lensproducten in Europa. Door zijn geslaagde 'hybride' distributiemodel - een gebruiksvriendelijke webshop die klanten naar optiekzaken haalt voor verdere persoonlijke service - slaagt het bedrijf er in om jaar na jaar te groeien.