U bent hier

7.000 klachten bij ombudsdienst voor consumenten, garantieregels blijven pijnpunt

Vlaanderen
21.09.2017 - 17.26u
Door: Herman Gezelle

De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper.

De meeste klachten gaan over de garantieregeling.

De Consumentenombudsdienst is in het leven geroepen als een centraal aanspreekpunt voor klachten over bedrijven of handelszaken die niet meteen onderling geregeld kunnen worden tussen de koper en de verkoper.

Stel: uw smartphone begeeft het en u meent recht te hebben op de garantie, maar de verkoper wil die niet geven, dan kunt u een klacht indienen via de website van de ombudsdienst. Die zal de zaak onderzoeken en indien mogelijk bemiddelen. (VRTNWS)

image



Meer nieuws

InZicht: nieuw tijdschrift voor ondernemers

Kempen regio | Neteland | Provincie Antwerpen 21.10.2017 - 18.30u

Bond zonder Naam actie voor mensen in nood

Bond zonder Naam actie voor mensen in nood
Herentals 21.10.2017 - 18.21u

HYC Era Renomar vs Chiefs Leuven : kijk live

HYC Era Renomar vs Chiefs Leuven : kijk live
Herentals 21.10.2017 - 17.37u

Invaller Batshuayi bezorgt Chelsea 3 punten : 2x raak

Invaller Batshuayi bezorgt Chelsea 3 punten : 2x raak
Internationaal | Nationaal | Vlaanderen 21.10.2017 - 16.35u

10e pompoenregatta in Ark van Noë

10e pompoenregatta in Ark van Noë
Kasterlee 21.10.2017 - 16.26u

Wout van Aert juicht nu ook in Boom, Van der Poel valt

Wout van Aert juicht nu ook in Boom, Van der Poel valt
Herentals | Vlaanderen 21.10.2017 - 16.25u

Nieuws uit uw regio

Webdesign door Intracto