Het bekende damesblad Libelle is vanaf vandaag  ook een tv-zender: Libelle TV. Volgens Aimé Van Hecke, CEO van Sanoma, is er het voorbije decennium in Vlaanderen zeer weinig geïnvesteerd in digitale televisie. Dat zei hij in "Terzake". Tijdschriften hebben het vandaag de dag erg moeilijk. De verkoop gaat achteruit en adverteerders laten zich moeilijk overhalen om te investeren. Uitgever Sanoma zet daarom in op het crossmediale en komt met een eigen tv-zender: Libelle TV.'Het is het ideale moment om Libelle TV te lanceren", aldus Aimé Van Hecke, topman van Sanoma Belgium, in "Terzake".

"Vlaanderen is volop aan het digitaliseren, zowat 80 procent van televisiekijkend Vlaanderen kijkt al digitaal", klinkt het.

Libelle TV vist in dezelfde vijver als zenders als Vijf en Vitaya, maar daar lijkt Van Hecke zich geen zorgen over te maken. "Er zijn helemaal niet te veel televisiezenders in Vlaanderen", zegt hij. "Als ik het aanbod vergelijk met dat van bijvoorbeeld Finland of Nederland, is er in Vlaanderen eigenlijk zeer weinig geïnvesteerd in digitale televisie het afgelopen decennium."

De nieuwe zender Libelle TV gaat morgen van start. "Het wordt een zender die heel nauw aansluit bij het magazine", aldus Van Hecke. Onder meer Els De Schepper en Ilse Van Hoecke zullen te zien zijn op Libelle TV. (vrt)