Het Proximus Basecamp in Tubeke was zaterdag de gastheer voor 1.000 uitgelaten fans van de Red Flames. Jong en oud haalden hun hart op tijdens de allereerste officiële fandag van onze nationale vrouwenploeg.
Topmomenten waren de open training, en de foto- en signeersessie. Maar ook de zoektocht naar de eerste QR-code-vlammetjes van de grote #FLAMETIME-speurtocht vielen in de smaak.
Voor de Belgische voetbalbond is het echte startschot van de campagne #FLAMETIME, waarbij er tijdens de komende weken geen ontsnappen meer zal zijn aan onze Red Flames nu echt gegeven.
Dat het vrouwenvoetbal in ons land aan populariteit wint, is zaterdag 25 juni nog maar eens gebleken. Duizend fans van over het hele land zakten af naar Tubeke om de Red Flames uit te komen wuiven voor ze naar Engeland vertrekken voor hun tweede Europese Kampioenschap.
De open training kon op veel belangstelling rekenen en de foto- en signeersessie was voor veel fans het hoogtepunt van de dag. Het groeiend aantal supporters sterkt de voetbalbond in de verdere uitbouw van het vrouwenvoetbal in België.
"De fanbase van de Red Flames groeit jaar na jaar. We wisten dus al dat de populariteit in de lift zit. Maar deze eerste fandag overtreft toch wel onze verwachtingen. Vooral de aanwezigheid van verschillende leeftijden, met heel wat jongeren, doet ons het beste verhopen voor de toekomst van het Belgische vrouwenvoetbal." - Katrien Jans, Women's Football Manager bij de KBVB
#FLAMETIME-campagne op toerental
Nog slechts 15 dagen en dan trappen de Red Flames hun tweede Europese Kampioenschap in hun geschiedenis af met de eerste poulematch tegen IJsland.
Maar in eigen land hebben onze nationale voetbalspeelsters samen met hun fans de campagne #FLAMETIME tijdens de fandag nu echt officieel op gang getrokken.
Een van de topactiviteiten tijdens de fandag was het speuren naar QR-codes in de vorm van vlammetjes om punten te verzamelen in het kader van een grote ludieke spaaractie die de KBVB heeft uitgetekend voor de komende weken. De punten geven onder andere toegang tot leuke goodies zoals gehandtekende shirts van de Flames of smartphones en concerttickets.
Fans die naar de laatste twee vriendschappelijke wedstrijden op Belgische bodem voor het EK van de Flames gaan, hebben een streepje voor om extra vlammetjes te sparen. De komende 2 weken zal die campagne op volle toeren draaien met als climax het fandorp in Leuven tijdens het EK2022 in Engeland.
"Met de fandag en de lancering van onze campagne hebben we de basis gelegd om onze supporters op te warmen voor het EK. Zowel voor als tijdens het EK zullen de Belgische fans niet kunnen ontkomen aan #FLAMETIME en de verschillende initiatieven errond die we op hen zullen loslaten.
We willen graag de voetbalgekte die bij elk groot voetbaltoernooi hoort, aanwakkeren. Dat verdienen onze Red Flames, die met hun aanwezigheid op het EK tonen dat ze het parcours richting de Europese top willen voortzetten." - Manu Leroy, directeur marketing en communicatie van de KBVB / Beelden KBVB Red Flames.