AsteDRU Group, de Belgisch-Finse producent uit Grobbendonk van display coolers richt de blik vooruit en zal zijn succesverhaal voortzetten onder de naam Creative Cooling Group.

"De voorbije jaren was AsteDRU Group vooral gekend voor productontwikkeling en productie", zegt CEO Sven Danneels. "Natuurlijk zullen we die activiteiten verderzetten en zelfs nog versterken, maar onze groep heeft zoveel meer te bieden en dat willen we nu naar buiten brengen."

Tijd voor een make-over

Nieuwe marktopportuniteiten, interne evoluties en een ambitieuze, internationale groeistrategie hebben het bedrijf gemotiveerd om met een complete make-over het imago en het groepsgeheel te versterken en zo zijn waardenpropositie te upgraden.

Een volwaardige partner

Waar AsteDRU Group in de eerste plaats bekend is als producent van promotionele display coolers, wil Creative Cooling Group zich positioneren als een veelzijdige en coole total solution partner.

Vandaag kan de groep een breed spectrum van oplossingen aanbieden, van advies en design tot activatie en oplossingen voor hergebruik en recyclage. Naast het verkopen van toestellen, levert de Creative Cooling Group ook een verhuurservice voor tijdelijke en/of permanente second placement acties en tactische oplossingen voor integratie in nieuwe en bestaande winkelconcepten.

Creativiteit als uitgangspunt

"Onze getalenteerde teams van mensen, onze uitgebreide dienstverlening en onze hoogwaardige producten zijn onderling verbonden door één kerneigenschap: creativiteit.

Door creatief te zijn kunnen we merken en mensen met elkaar verbinden. Op de juiste plaats en op het perfecte moment bieden we op een coole, creatieve manier koele en verse producten van coole merken aan", legt Sven Danneels uit.

"Dat vermogen hebben we rechtstreeks vertaald in onze naam en onze tagline: 'Creative Cooling Group. Bridging brands with people'. Het is meteen de kern van onze nieuwe boodschap en doelstelling. Door koele producten op een coole manier aan te bieden, slaan we een brug tussen coole merken en coole mensen."

Bouwen aan de toekomst doe je niet alleen

"De nieuwe merkidentiteit is maar een eerste van vele bouwstenen voor het uitbouwen van onze toekomst", benadrukt Sven Danneels, "en we zijn ook altijd op zoek naar bedrijven die we, via een acquisitie of samenwerking, in onze groep kunnen integreren om samen internationaal verder door te kunnen groeien.

Uiteraard blijven we daarbij met minstens één voet op de Kempische grond."

'Verder op de sinds 2017 ingeslagen, duurzame weg'

'Aste Finland en DRU International bundelen al sinds 2017 hun krachten onder de naam AsteDRU Group. De groeicurve die de groep sindsdien laat optekenen is spectaculair.

Om een betere, duurzamere onderneming te worden, zijn er reusachtige stappen gezet wat betreft productinnovatie, productkwaliteit en –design.

De evolutie naar een globaal kwaliteitsmerk waartoe andere bedrijven die dezelfde waarden onderschrijven kunnen toetreden is een volgende, logische stap op weg naar een toekomst die bouwt op uitwisseling van ervaring en een kort-bij-de-klant relatie.'  Foto's : de AsteDRU Group op de EuroShop beurs/ Sven Danneels / Nnieuws.