We gaan nog altijd even vaak naar de supermarkt om eten in te slaan, maar boodschappen doen wordt een stuk minder aangenaam bevonden tijdens de coronacrisis dan ervoor.

Dat blijkt uit het internationale onderzoek dat de Universiteit Antwerpen lanceerde naar onze kook- en eetgewoonten sinds de coronacrisis.

We doen onze boodschappen wel beter voorbereid: met een boodschappenlijstje.

Mensen kiezen een winkel die volgens hen de maatregelen het best opvolgt, en waar ze het snelst boodschappen kunnen doen.

Charlotte De Backer, professor communicatiewetenschappen UA : 'We hechten nu meer belang aan hygiëne en efficiëntie, en hebben minder oog voor het aanbod, de prijs of de winkelatmosfeer.

"Mensen kiezen een winkel die volgens hen de maatregelen het best opvolgt, en waar ze het snelst boodschappen kunnen doen", aldus De Backer.
En we zijn beter voorbereid: er worden nu nog wat vaker boodschappenlijstjes gemaakt dan voor de corona-crisis.

Ondanks de negatievere ervaringen, gaan we wel bijna even vaak naar de winkel, en dat is nog altijd meestal naar de supermarkt. (VRTNWS)

Foto : Van Eccelpoel Herentals Lierseweg / Nnieuws Guy Verellen.