Brasserie Wolfstee heeft zich opnieuw in een tijdelijke winterjas gestoken en pakt daar nu grootser mee uit dan ooit. Het terras is opnieuw overdekt en ook de minigolf is deze keer geïntegreerd. 'Met onze winterse pop up zijn we uniek in de Kempen', lacht uitbater Pascal Van Nueten.

Precies 25 jaar baat Pascal Van Nueten Brasserie Wolfstee uit maar schrikt er niet voor terug om te blijven nadenken over hoe het anders en beter kan.

Fly-over
De tent is dit jaar zo'n 50m2 groter en er kwam ook een fly-over in, een minitribune. Vanaf dit jaar zijn ook het restaurant en de orangerie in dezelfde winterse setting ingericht. 'We hebben de lijn van de pop-up doorgetrokken naar de hele zaak', zegt de zaakvoerder. 'Het creatieve brein achter de bijzondere inrichting is mijn 19-jarige dochter Astrid, die interieurarchitectuur studeert.'

De horeca-uitbaters werkten voor de invulling samen met Rent A Lounge. "Voor ons is dit een heel mooi project, vlakbij huis", zegt zaakvoerder Kristof Van Loy. "We zijn echt heel ver gegaan om een unieke sfeer te creëren."

Afgelopen week vond in de pop-up al een fotoshoot voor een modezaak in de buurt plaats en er staan ook nog een toneelvoorstelling en optreden gepland. "Onze pop-up is echt multifunctioneel", aldus nog Pascal Van Nueten. "We staan open voor allerlei vormen van samenwerking." (Paul Huysmans/ Made in Kempen)