Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Chansaars (Arendonk), de employer branding partner voor scale-ups, bedrijven en sectorverenigingen - nieuwe speler

Chansaars - Marijn & Jan - (c) Groeispurters

Jan Coemans en Marijn Buijs hebben recent CHANSAARS opgericht, een nieuwe speler in het veld van employer branding uit Arendonk.

Met een unieke aanpak die gericht is op het aanvoelen van de organisatiecultuur, positioneert CHANSAARS zich als een waarde toevoegende partner voor scale-ups, middelgrote bedrijven en sectorverenigingen die worstelen met het vinden en binden van medewerkers.

Tussen en met medewerkers

"Een chansaar is een medewerker die doet wat hij of zij graag doet én zich daarbij goed omringd voelt", zegt co-oprichter Jan Coemans.  "Bij CHANSAARS is men ervan overtuigd dat deze geluksvogels de kern vormen van de organisatiecultuur.

De aanpak van CHANSAARS begint en eindigt daarom ook bij hen. Als employer branding partner werken ze tussen en met de medewerkers van hun klanten. Van het deelnemen aan werkshifts tot het bijwonen van teammeetings. Maar ook aanschuiven tijdens lunches en meeklinken tijdens de vrijdagse pintjes.

Deze diepgaande betrokkenheid vormt de rode draad binnen het hele traject dat ze doorlopen met hun klanten. Het stelt hen in staat om de chansaars binnen de organisatie te vinden en hun beleving te vertalen naar een uniek en aantrekkelijk werkmerk."

Campagnes, verhalen en integratie

"Het is dit unieke werkmerk dat wordt ingezet om medewerkers te inspireren en talent aan te trekken. Het verhaal van het werkmerk wordt op drie niveaus verteld: campagnes, verhalen en integratie.

CHANSAARS introduceert het werkmerk met creatieve campagnes, bewijst het met verhalen en ervaringen van medewerkers, en integreert het in alle aspecten van de bedrijfsvoering: van rekrutering over aanwerving tot evaluatie. Het resultaat van al deze inspanningen? Meer kwalitatieve instroom, een vlottere doorstroom en minder kwalitatieve uitstroom."

Employer branding levert op

"De tijd nemen om een uniek en aantrekkelijk werkmerk op te bouwen is onontbeerlijk om talent te vinden en te binden. Alleen blijft employer branding te vaak op de vlakte: toffe collega’s, een goede werksfeer en een drink op vrijdagnamiddag kan zowat elke werkgever voorleggen. Maar het volstaat niet om eruit te springen.

Videovacatures en creatieve campagnes vallen vaker op, maar het effect is kortstondig. Onderzoek heeft aangetoond dat medewerkers van organisaties die langdurig inzetten op employer branding 41% minder afwezig zijn, 20% productiever zijn, en 87% minder geneigd zijn om het bedrijf te verlaten.

Ook de rekruteringskosten dalen aanzienlijk, omdat men met een voorsprong aan het wervingstraject begint."

Wie zijn CHANSAARS?

Jan Coemans en Marijn Buijs, de oprichters van CHANSAARS, hebben samen meer dan 35 jaar ervaring in (employer) branding, content en communicatie voor organisaties van verschillende groottes zowel op de B2B als B2C markt.

In september 2023 besloten ze de twee kempenaars hun corporate jobs vaarwel te zeggen om hun expertise te bundelen en CHANSAARS op te richten. Marijn leerde de kneepjes van het vak bij Belgiës meest gelauwerde reclamebureaus en bouwde de laatste jaren mee aan het werkgeversmerk van B&R Bouwgroep.

Jan startte zijn carrière als marketeer in de B2B sector om vervolgens als interne communicatiestrateeg aan de slag te gaan. De afgelopen tien jaar groeide bij BNP Paribas Fortis door tot Head of go-to-market platforms. Vandaag geven beide heren zich voor CHANSAARS, waarmee ze organisaties helpen bij het bouwen van sterke werkmerken.

Jan Coemans: "We geloven dat iedereen het verdient om chansaar te zijn, en we zijn vastbesloten om organisaties te helpen bij het bereiken van dat doel."

Marijn Buijs "Onze aanpak gaat verder dan de traditionele bureau benadering van employer branding. We kruipen onder de huid van de organisatie en werken tussen de medewerkers om de cultuur optimaal aan te voelen."

www.chansaars.be

Chansaars - Marijn & Jan - (c) Groeispurters

Deel dit artikel