U bent hier

CO-vergiftiging in Bouwelheide : 2 bewoners naar ziekenhuis

Grobbendonk
02.11.2019 - 09.36u
Door: Herman Gezelle

In Grobbendonk Bouwelheide zijn 3 mensen vrijdagavond het slachtoffer geworden van CO-vergiftiging. De hulpdiensten waren tijdig ter plaatse. 2 van hen werden voor controle naar het AZ Herentals gebracht.

De oorzaak van de CO-vergiftiging was 2 kolenkachels die in de woning stonden. CO is een kleurloos en reukloos gas dat vrijkomt bij onvolledige verbranding van  kolen, gas of olie. Net omdat je het niet ruikt of ziet, is het zo gevaarlijk.

De eerste symptomen zijn dikwijls hoofdpijn of misselijkheid. Maar in een latere fase verliezen slachtoffers het bewustzijn en als er dan niemand in de buurt is om de hulpdiensten te verwittigen, is het al snel fataal.

image



Meer nieuws

Nieuws uit uw regio

Onze partners

Dossiers

Webdesign door Intracto