U bent hier

Colruyt Group lanceert één klantenkaart voor alle winkelformules

Nationaal | Vlaanderen
20.03.2017 - 14.41u
Door: Herman Gezelle

Met de Xtra-kaart en de mobiele Xtra-app lanceert Colruyt Group vandaag één klantenkaart voor al zijn enseignes. De retailer verkrijgt zo een beter inzicht in het koopgedrag van de shopper en bouwt een platform met ongekende mogelijkheden.

Gebruiksgemak
De nieuwe kaart wordt binnenkort thuisbezorgd bij 3,7 miljoen klanten in België en Luxemburg. Ze vervangt de bestaande klantenkaarten van Colruyt, Okay, Bio-Planet en Dreambaby en kan vanaf 4 april gebruikt worden in ruim 600 winkels, webshops en afhaalpunten van Colruyt, Okay, Bio-Planet, Spar, Collect & Go, Dreamland, Dreambaby en Collishop. Vanaf het najaar komt Dats24 mee in het verhaal, op termijn volgen ook CRU, ZEB en Colruyt Group Academy.

Wie met de kaart winkelt in de deelnemende winkels en webshops geniet automatisch van de voordelen die op dat moment in het betrokken verkooppunt lopen.

Op die manier wil Colruyt Group het leven van zijn klanten vergemakkelijken. De app biedt dezelfde voordelen, maar linkt bovendien betaalapps van Bancontact, Seqr of KBC. Online zorgt Xtra voor gemak doordat klanten voortaan met één gebruikersnaam en paswoord toegang hebben tot alle webshops.

Relevantie
De Xtra-kaart stelt Colruyt Group in staat om zijn informatie, voordelen en aanbod nog beter af te stemmen op de interesses en noden van zijn klanten, in elke fase van hun leven. Klanten kunnen via de Xtra-login hun gegevens zelf beheren en aanduiden welke folders en nieuwsbrieven ze willen ontvangen. Later zullen ze ook andere voorkeuren kunnen doorgeven: producten, merken, allergieën enzovoort.

Doordat Colruyt Group een beter inzicht verwerft in het aankoopgedrag bij verschillende winkelformules, kan de retailer klanten bedienen met relevantere aanbiedingen en communicatie.

Ook leveranciers doen daar hun voordeel mee: "We weten uit marktonderzoek dat klanten vragende partij zijn", zegt marketingstrategist Karel De Wilde. "Ze verwachten meer interactie en transparantie. We plaatsen hen aan het stuur."

Leuk weetje: Xtra wordt de tweede grootste kaart van België, na de elektronische identiteitskaart.

Toch is het vooral een platform waarmee Colruyt Group verder kan bouwen aan een intiemere relatie met zijn klanten. Mettertijd zal de retailer aan de Xtra-kaart immers nieuwe functionaliteiten toevoegen, zoals een digitaal kasticket, digitale leeggoedbon, digitale garanties, voedingsprofielen en een eigen betaaltoepassing. (bron retaildetail)

image



Meer nieuws

Talentenfabriek: HAAI!TECH in Heist-op-den-Berg

Heist op den Berg | Neteland 22.11.2017 - 22.36u

'Van 3 tot 3 op 9 december tegen Kanker Warmste Week'

Neteland | Vorselaar 22.11.2017 - 22.34u

HBBC : De warmste week part 2 voor Olivia op 25/11

Herentals | Neteland 22.11.2017 - 22.33u

De beklimming van de berg Alzheimer

De beklimming van de berg Alzheimer
Kempen regio | Neteland 22.11.2017 - 22.28u

100 vrijwilligers nemen deel aan Trefdag

100 vrijwilligers nemen deel aan Trefdag
Mol | Neteland 22.11.2017 - 22.24u

Lilse senioren massaal op wandel

Lilse senioren massaal op wandel
Lille | Neteland 22.11.2017 - 22.14u

Jamal daagt Rico Verhoeven uit in Rotterdam Ahoy voor de wereldtitel kickboksen tijdens GLORY: REDEMPTION

Jamal daagt Rico Verhoeven uit  in Rotterdam Ahoy voor de wereldtitel kickboksen tijdens GLORY: REDEMPTION
Internationaal | Kempen regio | Provincie Antwerpen | Vlaanderen 22.11.2017 - 22.07u

Zorginnovatie : Brug tussen ondernemerschap en zorg

Herentals | Kempen regio | Neteland 22.11.2017 - 22.02u

Bleckmann zet alle zeilen bij op Black Friday

Grobbendonk | Neteland 22.11.2017 - 21.58u

Nieuws uit uw regio

Webdesign door Intracto