Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Coöperatie Hoogstraten : €8.000 voor JEZ!

Coöperatie Hoogstraten bv

De eerste lentekriebels kondigen zich eindelijk aan en dat betekent dat er terug volop verse groenten en fruit van eigen bodem beschikbaar zijn. De ideale gelegenheid voor Coöperatie Hoogstraten om het nieuwe seizoen officieel in te luiden met een feestelijke opening.

'Onze coöperatie zorgt al 90 jaar voor vers vakmanschap op het bord. Een missie die meer dan ooit
aanslaat. De combinatie van traditioneel vakmanschap, liefde voor het product en een hart voor de
planeet resulteren in de smakelijkste verse groenten en fruit waarvan alleen al het uitzicht en het
aroma je doen watertanden.

Aardbeien zijn voor Coöperatie Hoogstraten al decennia – sinds 1933 om precies te zijn – het
sterproduct. In België en buiten de landsgrenzen gegeerd voor hun volle, gerijpte smaak met een
perfecte balans tussen zuur en zoet. Op marketingvlak doet de coöperatie er alles aan om de
promotie en verkoop van aardbeien te ondersteunen.

Een jubileumjaar vraagt om speciale middelen dus lanceert Coöperatie Hoogstraten begin mei “de week van Hoogstraten” onder de noemer “Hoogstraten... Dan is’t goe!”. Een week lang zal Hoogstraten Aardbeien centraal staan in het leven van elke Belgische consument. Horen, zien en beleven, dat is het motto van deze nieuwe campagne.

Een groots influencerevent vormt de kick-off en in primeur zal er ook een kersverse radiospot te
horen zijn. Daar komt nog bij dat de aardbeiverpakking speciaal voor deze week in een ander jasje
wordt gestoken.

Aan de hand van een QR-code kan de consument niet alleen meer ontdekken over
het verhaal achter Hoogstraten Aardbeien en hun herkomst, ze zullen ook unieke videocontent
kunnen bekijken op onze vlogwebsite. Bedoeling is om onze klanten nog beter te informeren en te
inspireren.

En Hoogstraten is zoveel meer dan enkel aardbeien. Hoogstraten telers zijn trendsetter in het
jaarrond telen van de allerlekkerste tomaten met een zeer ruim en inspirerend assortiment en vanaf
de lente zijn er ook paprika’s en komkommers beschikbaar. In de zomermaanden kan de Belgische
consument eveneens genieten van heerlijke Hoogstraten bessen (blauwe bes, framboos, braambes
en kiwibes) en kersen. Sinds vorig jaar zijn er zelfs rasechte Belgische mini-watermeloenen
beschikbaar bij Hoogstraten, duurzaam geteeld en lekker lokaal.

Ook in een jubileumjaar houdt de coöperatie vast aan de traditie om een kist aardbeien te veilen
voor het goede doel. Dit jaar werden onze stralend rode aardbeien gekocht door Group Achiel De
Witte aan de prijs van €500 per 500 gram. Door de inbreng van Coöperatie Hoogstraten, in naam
van alle telers, werd de opbrengst verdubbeld.

Achiel De Witte is tevreden met zijn aankoop. “Door deze aardbeien aan te kopen, willen wij benadrukken dat het lokale aardbeiseizoen terug van start is gegaan. We zijn verheugd dit te kunnen doen in samenwerking met Hoogstraten Aardbeien, de steunpilaar van ons eigen merk Cebon dat we in co-branding met Hoogstraten in de markt zetten.
Dat we hiermee ook nog ons steentje kunnen bijdragen aan een goed doel dat zich inzet voor
jongeren, is mooi meegenomen!”

Het bedrag van €8.000 werd overhandigd aan JEZ!, een organisatie die volledig in het teken staat
van jongeren die het moeilijk hebben. Het jongerencollectief wil thema’s op de kaart zetten waar
jongeren van wakker liggen, maar hen ook aan het woord laten en hun stem verspreiden.

Jongeren van vandaag hebben immers de ongelofelijke kracht om een positief verschil te maken voor de
wereld van morgen. Jessica Bouhez van JEZ!: “We danken Group Achiel De Witte en Coöperatie
Hoogstraten ontzettend voor dit mooie bedrag. Het zal verdeeld worden onder verschillende
initiatieven die allemaal tot doel hebben om jongeren te ondersteunen. De verkoop van een kist
aardbeien voor het goede doel is een mooie traditie en wij waren echt onder de indruk van het
verloop van de aardbeiverkoop.”

Coöperatie Hoogstraten kijkt het nieuwe seizoen positief tegemoet. Ondanks de vele uitdagingen
die op ons pad liggen, investeren wij volop in de toekomst. De lancering van ons nieuwe extranet
voor kopers is hiervan een mooi voorbeeld. Door te streven naar digitalisering zetten we bewust in
op betere en efficiëntere partnerships, niet alleen met kopers maar ook met telers. Daarnaast dragen
wij als coöperatie ook bij aan een duurzamere maatschappij door te investeren in hernieuwbare
energie.

Begin maart werden er meer dan 3.600 extra zonnepanelen geplaatst op de daken van onze loodsen waardoor het aandeel zonne-energie bij Coöperatie Hoogstraten meer dan verdubbelt.
En onze inspanningen eindigen niet hier. De basisgedachte van onze coöperatie, samenwerken om
tot een zelfde doel te komen, zal ons in staat stellen om op zoek te gaan naar kansen in een
dynamische en uitdagende omgeving.

Coöperatie Hoogstraten bv

Deel dit artikel