Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

'Cultuurcentrum Mol scoort 88 procent algemene tevredenheid'

Cultuurcentrum Mol scoort hoog met z’n aanbod. Met 88 procent ligt de algemene tevredenheid heel hoog, en zelfs nog net iets hoger dan de gemiddelde score voor Vlaamse cultuurcentra (86%).

'96 procent van de deelnemers geeft dan ook aan terug te willen komen naar Cultuurcentrum Mol. Schouwburg Rex is veruit de populairste locatie, voornamelijk dankzij de aantrekkelijke foyer met drankgelegenheid, het zitcomfort van de 600 zitjes in de zaal, het sanitair en de vestiaire', klinkt het bij het lokaal bestuur Mol.

'Ook de cultuurmedewerkers gooien hoge ogen door hun vriendelijkheid, toegankelijkheid, hulpvaardigheid en deskundigheid. Deze conclusies komen uit een grote Vlaamse enquête bij 476 deelnemers die vanaf maart 2022 online bevraagd werden.

De enquête maakte deel uit van een nog breder Vlaams onderzoek naar de tevredenheid van cultuur- en gemeenschapscentra. Daarbij werden zowel gebruikers als niet-gebruikers of voormalige gebruikers bevraagd over het plaatselijk cultuurcentrum.

In vergelijking met de andere grotere Vlaamse cultuurhuizen is onze bezoekfrequentie normaal. De meeste bezoekers komen met de wagen. Relatief weinig bezoekers komen te voet, extreem weinig bezoekers met het openbaar vervoer. De (on)mogelijkheid om met de bus of trein terug thuis te raken, speelt hierbij jammer genoeg een grote rol.'

Aanbod

'Met 88 procent ligt de tevredenheid over het aanbod heel hoog, én nog net iets hoger dan de gemiddelde score voor Vlaamse cultuurcentra (86%). Voor de komende 5 jaar geven de deelnemers aan het meest interesse te hebben in muziek (85%) en humor (65%). Ook de interesse voor film (37%) valt op.

Prijzen

80 procent is tevreden met de ticketprijzen. Opmerkelijk veel mensen geven aan gebruik te maken van een korting. Vooral op de vroegboekprijzen (tot de start van het nieuwe seizoen) wordt gretig ingetekend, met een totaal van 65 procent van alle kortingen. Logischerwijs is het publiek dan ook (heel) tevreden over die mogelijkheden.

Communicatiekanalen

De communicatiekanalen van Cultuurcentrum Mol bereiken heel veel mensen:

·De brochure (70%) en de website van het cultuurcentrum (72%) scoren opmerkelijk hoger dan het gros van de andere Vlaamse cultuurcentra.

·Ook de gemeentelijke website scoort met 15% veel hoger dan bij andere centra.

·Affiches en flyers scoren met 10% en 5% iets hoger dan gemiddeld om mensen aan te zetten het cultuurcentrum te bezoeken.

·Sociale media scoren met 14% gemiddeld.

·Bijna 99% van de cultuurliefhebbers die een papieren brochure ontvangen, zegt deze ook te lezen. Dit is 10% meer in vergelijking met de rest van Vlaanderen. Bijna 50% wil de brochure op papier graag behouden. 56% bestelt ook tickets onmiddellijk na ontvangst van deze brochure.

·De tevredenheid is bijzonder groot (84%) over de heldere en duidelijke communicatie.'

Deel dit artikel