Delhaize en de gemeente Kasterlee lanceerden vandaag samen een "Cuvée Kasterlee"-wijn die in de rekken van de Delhaizewinkel in Kasterlee ligt. Meer concreet gaat het over een witte wijn Las Puertas Chardonnay uit Chili. Per verkochte fles gaat er 1 euro naar de school "SBSO De Mast". Initieel worden er 3000 flessen voorzien die zullen verkocht worden in de vestiging van Delhaize in Kasterlee.
 
"Cuvéé Kasterlee"-wijn : officiële wijn van Kasterlee
 
Het is niet toevallig dat Delhaize en de gemeente Kasterlee samenwerken aan de lancering van deze speciale cuvée : de band tussen Delhaize en de gemeente Kasterlee is altijd zeer positief geweest. De lancering van deze speciale cuvée zal deze relatie alleen nog maar verder versterken.
 
"Als wijnliefhebber doet het mij plezier om deze "Cuvée Kasterlee" voor te stellen. De inspanningen van Delhaize om hiermee de gemeente Kasterlee nog eens extra op de kaart te zetten maar vooral het feit dat het project een goed doel dient, maken van dit wijnavontuur alvast een gesmaakt project", aldus de burgemeester van Kasterlee, Ward Kennes.
 
De "Cuvée Kasterlee", een Chardonnay uit Chili wordt verkocht aan 4,09 euro per fles. De wijn is te koop in de Delhaize supermarkt Kasterlee. Per verkochte fles gaat 1 euro naar de werking van SBSO De Mast. Er wordt gestart met een oplage van 3000 flessen witte wijn maar dit aantal kan indien nodig nog uitgebreid worden.
 
De "Las Puertas Chardonnay" heeft een fruitige neus van citrus, wit fruit en bloemen, smaakt naar witte vruchten. Hij is ideaal voor de warme lente- en zomerdagen, een ideaal aperitiefje en voor BBQ scoort deze wijn uitstekend. Ideaal bij lichte visgerechten en ook lekker bij kip, gevogelte en wit vlees in een roomsausje.
 
Ondersteuning van de werking van "SBSO De Mast"
 
Met de lancering van de speciale "Cuvée Kasterlee"-wijn willen Delhaize en de gemeente Kasterlee hun lokale samenwerking verder versterken maar tegelijkertijd werd er ook een goed doel aan deze lancering gekoppeld, namelijk "De Mast". De school voor buitengewoon secundair onderwijs heeft het project "De Mast naar Compostella" op poten gezet.
 
Opzet is om de leerlingen onvergetelijke ervaringen van welbevinden te laten beleven buiten de schoolse sfeer zodat ze meer zelfvertrouwen verwerven, hun eigenwaarde opvijzelen en wellicht zichzelf tegenkomen tijdens een tocht naar hun innerlijke zelf. Die tocht kan zowel letterlijk als figuurlijk zijn, al naar gelang de behoefte van de jongere.
 
Ze dromen er bijvoorbeeld van om zelf een zinvolle time out te organiseren voor jongeren die het extra moeilijk hebben. Een erg ambitieus project dat stilaan vorm krijgt. Hierbij spelen dieren alvast een hoofdrol. Verder denken ze aan gewone dingen, die voor de leerlingen soms toch buitengewoon zijn. Zoals een buitenlandse studiereis naar Barcelona voor opleidingsvorm 4, of een plezierreisje naar Disneyland Parijs voor opleidingsvorm 2.
 

"Elke dag is er wel een klas van Opleidingsvorm 1 of 2 die inkopen doet bij Delhaize in Kasterlee. Deze leerlingen leren koken en winkelen met de bedoeling om een zo groot mogelijke zelfredzaamheid te bereiken. Bij Delhaize worden zij hartelijk ontvangen en kunnen ze ook hun sociale vaardigheden aanscherpen. We zijn Delhaize dan ook zeer dankbaar dat zij aan ons denken als goede doel bij de lancering van de "Cuvée Kasterlee", zegt Sylvie Verlinden, adjunct-directeur van de school.  Foto's Jo Stoop / Nnieuws.