Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Dienstverlening sociale dienst Lille in zware problemen : 'Aantal hulpvragen spectaculair gestegen'

Lille
Door de verschillende crisissen is ook in Lille het aantal hulpvragen bij de sociale dienst spectaculair gestegen. Daarnaast is er een nijpend tekort aan personeel. Om een kwalitatieve hulpverlening te blijven garanderen, moet de sociale dienst haar werkwijze tijdelijk aanpassen.
  • Afspraken zijn slechts uitzonderlijk mogelijk. Vragen worden zoveel mogelijk telefonisch en per e-mail beantwoordt. 

  • Je vertrouwde maatschappelijk assistent is in de namiddag niet meer telefonisch bereikbaar. 

  • Voor bepaalde vragen verwijst de sociale dienst je door naar de betrokken instantie 

  • Nieuwe aanvragen budgetbeheer starten we niet onmiddellijk op, hiervoor geldt er een wachtlijst. 

'Hoe kan je de sociale dienst helpen?'

'Gelieve minder dringende hulpvragen uit te stellen', klinkt het bij het lokaal bestuur.   'Kom niet naar het gemeentehuis zonder afspraak. Voor dringende vragen kan je uiteraard nog steeds bij de sociale dienst terecht. Stel je vraag bij voorkeur per e-mail via sociale.dienst@lille.be. Zo blijft de telefoonlijn zoveel mogelijk vrij voor urgente oproepen.  

De sociale dienst doet er alles aan om zo snel mogelijk terug naar de vertrouwde werking over te schakelen.'

Lille

Deel dit artikel