Terwijl we met z'n allen hoopvol uitkijken naar een nieuwe regering, tekent zich ook binnen het digitale bureaulandschap een opmerkelijke coalitievorming af tussen een aantal toonaangevende spelers.

Sedert begin dit jaar bouwt Intracto Group in sneltempo een digitale full-service groep uit, met acquisities op gebied van technologie, marketing, content, creatie en strategie.

Vandaag kondigen Intracto Group en Prophets aan voortaan samen verder te gaan met een duidelijke ambitie: de leidende digital-first full service groep worden op onze markt.

Technologie + creatie = maximale customer experience

Björn Joos van Prophets verklaart: "de laatste jaren werden we geregeld benaderd door internationale spelers die in België voet aan de grond wilden krijgen. En toch hebben we ervoor gekozen mee te bouwen aan dit vernieuwend verhaal.

Omdat we ervan overtuigd zijn dat de markt klaar is voor een écht full-service communicatiebureau waarbij technologie, strategie, marketing en creatie hand in hand gaan."

Mede-oprichter Tom Willemkens preciseert: "het traject dat Pieter met Intracto de afgelopen 13 jaar zonder veel getoeter aflegde, is opmerkelijk. Ergens delen we diezelfde no-nonsense attitude die ons verbindt en ook in de toekomst nog van pas zal komen. Deze weloverwogen stap biedt extra kansen voor het hele team én voor alle klanten, die hiermee ook toegang krijgen tot een breed scala aan technologisch en marketingtalent."

Pieter Janssens, oprichter van Intracto: "met de komst van het gekende en gelauwerde Prophets komt er extra slagkracht bij op het vlak van strategische en creatieve communicatie. In combinatie met wat Intracto vandaag al te bieden heeft op vlak van marketing en communicatie, zorgt deze overname voor een compleet verhaal waarbij de klant en de klanten van onze klanten altijd centraal staan."

Nu ook Brussel veroveren

Door de toevoeging van Prophets als strategisch-creatief speerpunt, positioneert Intracto zich als toonaangevend bureau met ruim 420 teamleden. Met de aanwezigheid van Prophets in Antwerpen en Brussel, trekken de nuchtere Kempenaars nu dus ook naar het centrum van het land.

Pieter Janssens: "Naast het straffe en talentvolle team van experts, is een andere troef van Prophets hun kantoor in Brussel. De ambitie om in de hoofdstad aanwezig te zijn -nog dichter bij de ondernemingen en overheden die voor ons kiezen- was er langer. Nu wordt die ook in de praktijk gebracht. Meer dan ooit zullen we ons tweetalig aanbod nog verder uitbouwen. We willen actief zijn, daar waar onze klanten zijn.

Daarnaast bestaat onze ambitie erin het huidige en toekomstige talent, dat een antwoord kan bieden op de digitale uitdagingen van bedrijven, in één groep te verzamelen."

Grensverleggende ambitie

Het actieterrein van Intracto stopt overigens niet aan onze landsgrenzen. Met de aanwezigheid van Intracto in Nederland en geplande acquisities wordt dus volop de kaart van territoriale expansie getrokken.

Met de eigen Intracto-activiteiten in Herentals en 's Hertogenbosch, aangevuld met Adagio uit Gent, Snackbytes in Antwerpen, Luon & Raak in Mechelen en ezCompany in Tilburg, Breda, Utrecht en Gorinchem ontstaat er een complete groep van 420 teamleden.