DOMO Elektro uit Herentals blijft groeien en verovert nu ook de Japanse markt. De elektrospecialist staat deze week met een opvallende stand op een van de grootste geschenkbeurzen ter werekd : Tokio Japan. 

Wim De Voeght CEO van DOMO vanuit Tokio : 'DomoJapan is een samenwerkingsinitiatief van mijn Aziatische partners. De instelling van ons merk rond innovatie, kwaliteit en design, gekoppeld aan budgetvriendelijkheid slaat aan in veel landen.

Deze beurs in Tokio met meer 4.000 exposanten is het startschot van onze distributie in Japan.'  

Nieuwe trends zet Domo op korte tijd om in vlot verkoopbare producten. Jaarlijks komen er talrijke innovaties op de markt, denk maar aan teppanyaki's, blenders en zeer recent de My Vegetable, de eerste elektrische spiraalsnijder.

Een toestel om spaghettislierten te maken van groenten en hard fruit. Vaak gaat het om nieuwe toestellen waarvan enkele jaren geleden nog geen sprake was. Domo bracht ze als eerste op de Belgische markt.

Ondanks de focus op België wordt Domo net zo goed verdeeld in het buitenland. Zo heeft Linea 2000 eigen vestigingen in Duitsland, Frankrijk en Tsjechië. Het bedrijf is tevens via distributeurs vertegenwoordigd in Nederland, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk. Ook is Domo Elektro elk jaar aanwezig met een eigen stand op de IFA-beurs in Berlijn, en deze week op de GIFT-beurs in Tokio Japan.  (pp)