Met deze nieuwe naam bouwen de medewerkers van het Geelse praktijkonderzoekscentrum, dat onderzoek doet naar het duurzaam houden van pluimvee en beheerdwordt door de provincie Antwerpen, verder aan een nog betere dienstverlening aan pluimveehouders.

Heel wat op til dus, op het Proefbedrijf Pluimveehouderij, dat momenteel ook volop werkt aan de plannen voor nieuwe vleeskuiken- en leghenstallen. Voor de creatie van de nieuwe naam gingen de medewerkers niet over één nacht ijs.  In 2010 keerden ze terug naar de basis van het bedrijf en stonden ze stil bij hun identiteit: “wie zijn we”, “wat doen we”, “voor wie doen we het”, “wat willen we bereiken”… Het resultaat was een gloednieuwe communicatiestrategie.

Het ontwikkelen van een nieuwe naam, waarvan de vlag de lading volledig dekt en die in één oogopslag duidelijk maakt wat de organisatie doet, is een van de acties uit de communicatiestrategie.  De nieuwe naam werd afgetoetst bij pluimveehouders uit de praktijk, zij zijn immers de voornaamste klanten van het Proefbedrijf Pluimveehouderij.

Uiteraard stopt het niet bij deze nieuwe naam: momenteel wordt er bijvoorbeeld ook hard gewerkt aan een huisstijl voor het Proefbedrijf Pluimveehouderij. Die huisstijl zal doorgetrokken worden in alle communicatie van het bedrijf. Het Proefbedrijf Pluimveehouderij zal vanaf mei bovendien enkele nieuwe media ontwikkelen: zo wordt er een 4-maandelijkse nieuwsbrief opgestart waarin de pluimveehouder actueel nieuws zal ontdekken, zowel van het Proefbedrijf Pluimveehouderij zelf als uit de sector in het algemeen.

Wordt vervolgd dus!

Meer info over het Proefbedrijf Pluimveehouderij: www.proefbedrijf.be