Met de campagne "Geef meer driekleur aan je interieur!" wil Fedustria het belang van knus en comfortabel wonen met producten van Belgische bodem in de kijker zetten.

De beroepsvereniging van bedrijven uit de textiel-, hout- en meubelindustrie schakelde Intracto uit Herentals in voor de uitwerking van de campagne.

Via een brede publiekscampagne (radio, online, point of sales) wil Fedustria de producenten van interieurproducten en de interieurbouwers ondersteunen, die het door de coronapandemie en de bijbehorende langdurige sluiting van de meubel- en interieurwinkels zwaar te verduren hebben.

Centrale rol voor website www.fermgerief.be

Via de ludieke radio- en onlinecampagne "Geef meer driekleur aan je interieur!" en de website www.fermgerief.be wil Fedustria alle Belgen informeren over de hoogwaardige interieurproducten en merken van Belgische makelij.

Op de website www.fermgerief.be krijg je in functie van de gekozen leefruimte een aantal sfeerbeelden te zien van mogelijke opstellingen en interieurproducten. Via de foto's kan je dan doorklikken naar de websites van de bedrijven in kwestie voor meer inspiratie.

Lokaal kopen was nog nooit zo belangrijk

Filip De Jaeger, adjunct-directeur-generaal Fedustria: "We willen de consument wakker schudden dat er een uitgebreid aanbod interieurproducten van Belgische makelij bestaan om hun woonst mee te verfraaien.

Bovendien creëerde COVID-19 meer dan ooit draagvlak om lokaal te shoppen. Om te winkelhieren. Laten we deze kans dan ook grijpen om de lokaal verankerde industrie en handel te steunen.

Want laten we niet vergeten dat het deze bedrijven zijn, die dankzij de jobcreatie en investeringen in eigen land, mee zorgen voor de welvaart van ons allemaal."

Mediacampagne focust op radio, online en pos

In de radiocampagne is de hoofdrol weggelegd voor een pratende woning. De woning maakt zijn bewoners duidelijk maakt dat het tijd is voor iets nieuws. De radiocampagne zal aan Vlaamse zijde te horen zijn op MNM, StuBru, Radio1, Q Music, Joe FM, Willy en Top Radio, en aan Franstalige zijde op La Première, Classic 21 en Pure FM.

Daarnaast is er ook een groot onlineluik aan de campagne via display advertising en een social media campagne met focus op Facebook en Instagram. Raamstickers en displays zorgen voor herkenbaarheid in de showroom of op het winkelpunt.'