Het gemeentebestuur Mol besliste woensdagvoormiddag geen 35.000 euro te investeren in het VRT-televisieprogramma Villa Vanthilt. Zeker in tijden van budgettaire beperkingen is het belangrijk om elke uitgave weloverwogen te doen.


Los van de verdiensten van het programma weegt deze eenmalige investering niet op tegen het beoogde rendement op vlak van toeristische uitstraling.
 
Het gemeentebestuur werkt al jaren stap voor stap aan de uitbouw van het toeristisch imago via een goed toeristisch onthaal, een heldere meertalige website en aantrekkelijke brochures.

Daarnaast wisten ze al enkele keren Vlaanderen Vakantieland te overtuigen om een reportage te wijden aan de gemeente. Verder werkten ze al kostenloos samen met de MNM Mojito Party en Maes Be Music van Studio Brussel.
 
Evenementen met uitstraling
Op vlak van events investeren ze zowel financieel als logistiek in weerkerende evenementen met grote uitstraling waaronder de Molse Lichtstoeten, het Internationaal Straatkunstenfestival Trezart en Pennenzakkenrock.

Daarbij schuiven ze telkens onze belangrijkste troeven naar voor: wandelen en fietsen in het prachtige groen en rondom het vele water.