Gemeente Grobbendonk stelt concessie Kasteelhoeve D’Ursel opnieuw open
Het lokaal bestuur Grobbendonk start een publieke marktbevraging voor de uitbating van een horecagelegenheid in de Kasteelhoeve.
De huidige overeenkomst met Den Herberg loopt namelijk af op 31 december van dit jaar. Hierdoor is de gemeente verplicht een nieuwe openbare procedure op te starten.
Met het oog op de verdere ontwikkeling van de site, is de gemeente specifiek op zoek naar ondernemers die willen meebouwen aan een duurzaam partnerschap op lange termijn.
Toekomstgericht en historisch verankerd
“We hebben de afgelopen jaren sterk geïnvesteerd in de omgeving met o.a. de aanleg van het Ruige Ridderpad dat heel veel mensen aantrekt. De Kasteelhoeve is op die manier een nog aantrekkelijkere plek geworden”, zegt burgemeester Marianne Verhaert (GIB). “Het is voor ons als gemeente dan ook belangrijk dat we een gemotiveerde concessionaris vinden die een horecaconcept kan neerzetten dat perfect aansluit bij de historische sfeer en omgeving van deze plaats en vooral een plek waar onze inwoners en bezoekers gezellig iets kunnen drinken.”
Duurzaamheid en samenwerking
“Omdat de gemeente volop inzet op de verdere ontwikkeling en de toekomstige invulling van de site, wordt er gezocht naar een partner die flexibel en constructief wil meedenken en meebouwen aan de Kasteelhoeve. Om die reden schrijven we een concessie uit minimaal zes jaar, met een mogelijkheid tot verlenging,” vult schepen van erfgoed Brent Wouters (GIB) verder aan.
De gemeente blikt terug op een fijne samenwerking met de uitbaters van Den Herberg die de site mee leven hebben ingeblazen. “De gemeente dient wettelijk de procedure open te stellen. Iedereen heeft de kans om zijn idee te komen voorstellen, uiteraard ook de huidige uitbater”, sluit schepen Wouters af.