Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Group Joos : 'Uitbreiding printcapaciteit, én stap naar nieuwe markten'

Joos

Group Joos, leverancier van klassiek (beveiligd) drukwerk, sterk gepersonaliseerde directmarketing-acties en print-on-demand-toepassingen, heeft haar grafische mogelijkheden opnieuw een boost gegeven met de ingebruikname van de commerciële zwart-wit printer van SCREEN, de Truepress Jet 520HD mono.

De installatie is een primeur in de Benelux.

Alex Joos, CEO Group Joos zegt: ”De investering is een belangrijke impuls om bestaande opdrachten efficiënter, sneller en duurzamer te produceren. De zwart/wit output kan optimaal gecombineerd worden met de prints van onze klassieke offsetdrukpersen. Group Joos investeerde eerder ook in kleureninkjetprinters van Canon: de ProStream PS1800 en de varioPRINT iX3200.  De combinatie van deze technologieën geeft Group Joos een unieke marktpositie en  biedt Group Joos tevens de kans om flexibel en snel in nieuwe markten te treden.”

De Screen Truepress Jet 520HD mono highspeed inkjetpers levert zowel een uitzonderlijke verwerkingscapaciteit  van  maximaal 150 meter per minuut als een uitstekende kwaliteit dankzij de uiterst nauwkeurige inkjetprintkoppen van 1.200 dpi. Naast de scherpe reproductie van karakters en barcodes maakt het systeem een rijkere expressie van gradaties in elk beeld mogelijk. Er wordt geprint op rollen papier met substraten van 40 tot 250 gsm met een maximale papierbreedte van 52 cm. De output bedraagt ongeveer 120.000 A4-zijden per uur. Bijzonder is dat deze highspeed inkjetprinters met hun SC inkten op waterbasis ook rechtstreeks op gecoat offsetpapier printen zonder dat er een primer voor nodig is. De energie-efficiënte droging vindt 100% plaats met Near Infra Red, waardoor de natuurlijke  vochtbalans van het papier goed bewaard blijft en in afwerking zorgt voor een mooi vlakliggend eindproduct. Deze highspeed inkjetpers biedt een brede waaier van mogelijkheden aan, variërend van het inprinten van data zoals het personaliseren van voorbedrukte direct mail met offsetpersen, tot on-demand drukwerk zoals het maken van boeken, (farmaceutische) bijsluiters, handleidingen, catalogi en andere media.

Nieuwe markten - industriële toepassingen

De verdere ontwikkeling van de inkjetprinttechnologie maakt het digitaal printen steeds populairder. Niet alleen in het segment van gepersonaliseerde communicatie maar ook in industriële toepassingen. Met hun recentste investeringen is Group Joos nu klaar met een concept voor alle afvul- en materiaal-verwerkende bedrijven om lead tijden drastisch te kunnen inkorten en een meer dynamische planning op te zetten. Een productieproces met verwerking van papier en/of etiketten kan nu worden afgestemd op de effectieve behoefte die op dat moment nodig is aan de productielijn of voor de klant en dat bovendien met een hele reeks nieuwe communicatiemogelijkheden.

Alex Joos, CEO Group Joos: “Het voordeel van de inkjetprinttechnologie is dat het de time-to-market voor onze klanten verkort door verschillende processtappen te elimineren en het de mogelijkheid geeft om variabele content te printen. De technologie past daarnaast bij onze zero waste-aanpak door ons in staat te stellen de volgende stap te zetten in het verminderen van onze eigen ecologische voetafdruk en die van onze klanten. Papierafval, opslagcapaciteit en het gebruik van chemicaliën worden tot een minimum herleid, zodat het een milieuvriendelijkere, duurzamere optie is.”

Over Group Joos

Sinds 1935 verzekert Group Joos dagelijks een relevant breed producten- en dienstaanbod van grafische producten en communicatie-oplossingen aan hun klanten. Group Joos heeft op groepsniveau 130 medewerkers en een omzet  van 25 miljoen euro. Group Joos heeft 3 business units: Joos Print, Joos Connect en Joos Smartcom. Daarnaast heeft Group Joos een verkoopfiliaal in Nederland en een 50% participatie in het Duitse bedrijf Michael Schiffer Dialog. In januari 2021 stapte Group Joos ook  in het kapitaal van Rekafa Special Products bv (RSP) in Nederland. Naast rechtstreekse export naar diverse Europese landen is Group Joos ook actief in Afrika. Group Joos is een 100% familiebedrijf. Het bedrijf zet sterk in op duurzaam ondernemen. Group Joos behaalde in dat kader het UNITAR-certificaat van de Verenigde Naties en is daarmee SDG Pionier.

Group Joos gelooft dat elke klant uniek is, waarmee de benadering van die klant dat ook moet zijn. Group Joos is de unieke partner voor krachtige, efficiënte communicatie waarmee haar klanten met elke individuele klant kan communiceren via de kanalen die de eindklant zelf verkiest, met op maat geleverde relevante content. Group Joos verzorgt communicatie op paper, maar is ook innovatief in digitale communicatie. Zo biedt Group Joos het online communicatieportaal Jossh  aan en heeft het met VEEEW een generieke oplossing voor het toevoegen van Augmented Reality in communicatie.

Voor meer informatie: www.groupjoos.com

Joos

Deel dit artikel