Guylian, een premium chocoladespeler, aanwezig in meer dan 100 landen over de hele wereld, met wereldwijd geleide innovatie betreedt een nieuwe categorie in de chocolademarkt om chocoladeliefhebbers een geweldige smaakervaring te bieden, altijd en overal.

• Bijna 1 op de 3 consumenten hecht belang aan portiegroottes
• Wereldwijde lancering van NIEUWE Guylian tabletten met individueel
verpakte Belgische chocolade met 4 porties van 25g
• Maatschappelijke verantwoordelijkheid met duurzaam geproduceerde cacao

Uit recent consumentenonderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 consumenten portiegroottes belangrijk vindt. Daarom speelt Guylian in op deze groeiende portiecontroletrend door het introduceren van kleine, apart verpakte Belgische chocoladetabletten op wereldwijde schaal, in 120 landen over de hele
wereld.

Guylian is één van de bestverkopende merken van verpakte Chocolade in travel retail
met 50 jaar ervaring. De nieuwste innovatie van Guylian is de lancering van de NIEUWE Guylian Belgische chocoladetabletten van 100g: een reeks van 6 premium varianten met individueel verpakte minitabletten (4x25g) gemaakt van de beste Belgische chocolade met 100% cacaoboter, verkrijgbaar in verfijnde, populaire smaken; Romige Melk, Premium Puur 72%, Hazelnoot en Gezouten Caramel.

Het assortiment bevat ook twee smaken, Melk en Intens Puur 84%, zonder
toegevoegde suiker, gezoet met op stevia-gebaseerde zoetstoffen. De Intens Puur 84% is veganistisch. Elk van deze tabletten van 25g is verfraaid met het iconische Guylian zeepaard, en omdat ze individueel verpakt zijn, kan je onderweg genieten van een verse, heerlijke en premium ,traktatie. Altijd en overal.

Wereldwijde lancering als antwoord op huidige chocoladetrends

Met de lancering van deze nieuwe Guylian Belgische Chocolade tabletten, antwoordt Guylian op belangrijke trends in de chocoladewereld. "De jongere generaties kiezen bewust voor wat ze eten: voor tussendoortjes of snoep houden ze van kleinere hoeveelheden, maar van hogere kwaliteit.

En daarom zien we vandaag dat twee keer zoveel consumenten de voorkeur geven aan individueel verpakte chocoladetabletten boven een gewone chocoladetablet", zegt Pieter De Pauw, Marketing Director van Guylian.

"Ons R & D- en marketingteam heeft meer premium, duurzamere en gezondere chocoladeproducten geïdentificeerd als de belangrijkste trends in de chocolade industrie, en we hebben dit inzicht gebruikt terwijl we onze merkstrategie ontwikkelden voor 2019 om ons merk Guylian elke dag te laten groeien", zegt Mieke Callebaut, Managing Director van Guylian.

Guylian heeft ook twee tabletten zonder toegevoegde suikers gecreëerd, gemaakt op basis van natuurlijke zoetstoffen die afgeleid zijn van de Stevia rebaudiana plant die weinig of geen calorieën of koolhydraten bevat.

Deze tabletten zijn verrijkt met vezels en passen perfect in een gebalanceerd
dieet en een gezonde levensstijl. Ze hebben een zachte en rijke textuur dankzij de voedingsvezels die de extra suiker hebben vervangen.

De NIEUWE Guylian tabletten zijn gemaakt van duurzaam geproduceerde cacao
"Steeds meer consumenten zijn op zoek naar merken die sociale en ecologische projecten ondersteunen.

Guylian ondersteunt zowel Project Seahorse als Project Cocoa. Project Seahorse
ondersteunt het behoud van de biotopen van zeepaardjes, terwijl Project Cocoa zich inzet voor het verbeteren van het leven van de cacaoboeren, hun productiviteit en het verminderen van hun impact op het milieu.

Met elke tablet die we verkopen, ondersteunen we deze twee projecten direct ", zegt
Pieter De Pauw, Marketing Director van Guylian.

Sinds 1998 is Guylian de belangrijkste sponsor van Project Seahorse, een inter-nationale organisatie voor het behoud van ecosystemen. In totaal heeft Guylian
meer dan 2 miljoen euro beschikbaar gesteld ter ondersteuning van hun programma's. (pp)