Fluvius staat tweejaarlijks aan uw deur om de meterstand van uw energieverbruik na te kijken. De onaangekondigde bezoeken van de Vlaamse netbeheerder van elektriciteit en aardgas leiden vaak tot verwarring over de legitimiteit van de meteropnemer.

Dat bewijst het verhaal dat An vertelde over haar 92-jarige moeder in “De Inspecteur” op Radio 2. Naar aanleiding van die uitzending geeft Fluvius u vier gemakkelijke tips om een meteropnemer te herkennen.

Vier gemakkelijke tips

Eric Houtman vermeldt een gedragscode die ervoor zorgt dat deur-aan-deurverkopers u niet in verwarring kunnen brengen met een meteropname. De energieleveranciers ondertekenden die afspraken, maar de klachten tonen aan dat ze zich er niet altijd aan houden.

 Fluvius geeft u daarom enkele handige tips om een meteropnemer te herkennen.

  1. De werknemers van de Vlaamse netbeheerder van elektriciteit en aardgas dragen steeds een uniform met het Fluvius-logo erop. 
  2. Meteropnemers rijden steeds naar uw huis met een officiële Fluvius-wagen. 
  3. U kan de meteropnemer vragen om zijn legitimatiebadge te tonen vooraleer u hem binnenlaat. 
  4. Meteropnemers zullen u nooit iets proberen verkopen of vragen om uw handtekening. Ze noteren enkel de meterstanden van uw gas- en elektriciteitsmeter en vertrekken dan opnieuw. (VRTNWS)