Vanaf april krijgt ons land er een nieuwe mobiele operator bij. Het ambitieuze groeibedrijf Intellinet uit Herentals (Diamantstraat) biedt met CloudSIM een vooruitstrevende telecom-oplossing voor de B2B-markt.

Bedrijven hebben vandaag enerzijds een partner voor vaste telefonie en anderzijds een voor hun mobiele communicatie. Die tweeledigheid is omslachtig en duur.

CloudSIM van Intellinet combineert beide tot één telefonie-oplossing dankzij het gebruik van een intelligente simkaart die volledig geïntegreerd wordt in de cloud telefooncentrale. De voordelen? Een enorm gebruiksgemak voor bedrijven met grotere flexibiliteit én een betere work-life balance voor werknemers.

Slimme simkaart koppelt zich aan telefooncentrale in de cloud

Intellinet is al jarenlang aanbieder van Voice Over IP (VOIP) voor vaste telefonie. In april breiden ze hun diensten uit tot één unified service die internet, vaste én mobiele internettelefonie samenbrengt.

Zaakvoerder Rahul Malik: "We zijn een uiterst wendbaar bedrijf dat de noden in de markt snel oppikt en innovatieve oplossingen biedt. We beschikken vandaag over een infrastructuur verspreid over Europa.

Het mobiele verkeer maakt in België gebruik van een bestaand netwerk en we beschikken over eigen nummerreeksen of kunnen bestaande nummers overnemen. Vanaf april brengen we onze nieuwe abonnementsformule op de markt."

De essentie van Intellinets innovatieve oplossing is een slimme simkaart die zich koppelt aan de cloud telefooncentrale van een bedrijf. Dankzij die integratie maakt een gewone gsm of smartphone deel uit van die centrale. Transfereren van een vast naar een mobiel toestel en vice versa wordt zo simpelweg een gewone interne oproep.

Je hoeft ook geen apart gsm-nummer aan klanten door te spelen. Dankzij CloudSIM beschikken je contactpersonen over één nummer waarmee ze je zowel op de vaste lijn als op gsm kunnen bereiken. Ook bij uitgaande gesprekken via je gsm stuur je het kantoornummer uit en is het dat nummer dat op de display van de ontvanger verschijnt.

Gebruikers hebben ook genoeg aan één oproepstructuur (met bijvoorbeeld wachtrijen en keuzemenu's al dan niet gekoppeld aan tijdsschema's) voor zowel de vaste toestellen als de mobiele telefoon.

Is een persoon in gesprek via zijn mobiele telefoon, dan kunnen de collega's op kantoor de status van zijn beschikbaarheid zien en bijvoorbeeld een inkomend gesprek overnemen.

Zo verhoog je de klantenvriendelijkheid. Hang je aan de lijn, maar probeert iemand anders je tegelijkertijd via gsm te bereiken? Dan wordt die tweede beller handig in de wachtrij geplaatst of je kan de beller doorschakelen naar een collega.

Rahul Malik: "Met onze oplossing creëren we een enorm gebruiksgemak voor bedrijven. Het telefoonverkeer wordt veel efficiënter afgehandeld waardoor je indirect ook heel wat kosten bespaart. Onze geïntegreerde oplossing draagt trouwens bij tot een gezondere work-life balance.

Zo kan je privé-oproepen en werk gerelateerde calls perfect scheiden dankzij een slimme afhandeling van de caller ID.

Klanten die bijvoorbeeld na 22u nog bellen, kan je laten opvangen door het professionele voicemailsysteem of de telefonische permanentiedienst van je bedrijf. Het is dit soort van zelfbeheer en flexibiliteit in professionele communicatie die bedrijven vandaag nodig hebben."

Connectie met cloud centrale verzekerd, geen apps of datanetwerk vereist

Met CloudSIM brengt Intellinet in België een zeer uitgebreid, betaalbaar en doorgedreven unified telecomoplossing op de markt.

Er zijn mobiele operatoren die reeds een mobiel VOIP-systeem met softphone aanbieden: klanten kunnen dan via een geïnstalleerde app op hun smartphone connectie maken met de cloud centrale. Intellinet gaat een stap verder.

Rahul Malik: "Zulke apps vragen zeer veel energie van je batterij en ze werken niet zonder dataverbinding. Wie op de baan is, heeft vaak geen stabiele internetconnectie en mist daardoor oproepen.

Dankzij onze slimme simkaart komen we volledig los van datanetwerken en is de connectie altijd verzekerd. Zelfs met een eenvoudig gsm-toestel ben je geconnecteerd met de cloud centrale en profiteer je van de voordelen van het unified systeem." (pp)