De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde haalde in de eerste helft van 2014 een omzet van 106,9 miljoen euro, dat is een stijging van 10,3 procent. Ondertussen blijft de Amerikaanse keten Intimacy drukken op de resultaten.

Sterke groothandel

De vergelijkbare omzet van Van de Velde steeg in de eerste helft van het jaar met 9,1 procent, de omzet bij groothandel steeg in die periode met 13,8 procent. Dat had het vooral te danken aan een succesvolle lancering van PrimaDonna Swim. Van de Velde had zelf een groei van 8 procent voorzien en doet het op dat vlak beter dan verwacht.

Daar tegenover staat een terugval van 22,7 procent bij de omzet van dochterketen Intimacy, wat door de zwakke dollarin euro zelfs nog iets slechter zal zijn. Dat slechte resultaat van Intimacy zal waarschijnlijk leiden tot een belangrijke waardevermindering. Van de Velde maakt op 29 augustus de volledige financiële resultaten bekend.

Van de Velde heeft sinds 2010 een meerderheid van 85 procent bij Intimacy, nadat het bedrijf in 2007 al een minderheidsaandeel nam in de keten. In februari had CEO Ignace Van Doorselaere al gezegd dat er snel een kentering moest komen voor de Amerikaanse keten. (retaildetail)