In Opname is 3 episodes ver en het is geen podcast over Intracto, maar wel met mensen van Intracto. Elke aflevering komen een paar collega's, specialisten in hun vakgebied, vertellen over onderwerpen zoals technologie, marketing, creativiteit en strategie. De opnames gebeuren in een stille fotoruimte op het hoofdkwartier van klant CASA.
Podcast als ideaal format voor kennisdeling
Podcasts zijn afgelopen jaren (opnieuw) ontzettend populair geworden met een explosie van nieuwe podcastreeksen afgelopen jaar. Deze evolutie opent ook een aantal mogelijkheden voor bedrijven en organisaties.
Intracto probeert te doen wat er gepredikt wordt. Op initiatief van Mathias Vissers, head of innovation & new technology, ontstond 'In Opname'. Met Dieter Van Esch als host, zijn er elke episode drie mensen rond de tafel om meningen, expertise en gedachten te delen.
De gasten zijn voorlopig mensen van Intracto of van de zusterbedrijven (zoals Tim Karpisek van RAAK in episode 3) in België en Nederland. Binnenkort zullen er ook klanten en mensen uit de sector aan bod komen.
Efficiënte manier van contentmarketing
Podcasts winnen nog steeds aan populariteit en zijn een ideale manier om veel informatie op een behapbare manier over te brengen. Het succesrecept van een goede podcast begint met een goede voorbereiding en voor elke podcast ligt er dan ook een scenario met ruwe outline van wat er besproken zal worden.
In vergelijking met een podcast is klassieke 'geschreven' contentmarketing eerder arbeidsintensief. Een blogpost schrijven neemt al gauw 2 tot 4 uur in beslag. Uitgedrukt in cijfers: al schrijvend kan je ongeveer 41 woorden neerpennen op 1 minuut. Wanneer je spreekt kan je zo'n 270 woorden kwijt in 1 minuut. Je krijgt dus bijna 7X zoveel informatie kwijt!
Ook klanten ontdekken de mogelijkheden
Door het goede voorbeeld te geven, ontstaan er meteen ook nieuwe ideeën. Zo zijn er al 3 klanten die de smaak nu ook te pakken hebben en een podcast gaan opstarten. Een van die klanten zal de podcast overigens enkel inzetten als instrument voor interne communicatie.
Je kan de podcast terugvinden op Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en TuneIn