Jeroen Peeters heeft tijdens de gemeenteraad de eed afgelegd als secretaris van het lokaal bestuur van Olen. 
Jeroen Peeters zal nog tot de zomer samenwerken met afscheidnemend secretaris Patrick De Fré om volledig op de hoogte te zijn van alle dossiers. Vanaf donderdag 15 juni neemt de nieuwe secretaris al de taken over tijdens het college van burgemeester en schepenen.

Vanaf donderdag 6 juli lost hij zijn voorganger ook af in de gemeenteraad.

Wie is de nieuwe secretaris?
Jeroen Peeters is 38 jaar, woont in Geel en is vader van drie kinderen. Tot voor kort was hij manager welzijn bij stad en OCMW Turnhout waardoor hij vertrouwd is met het werken in een lokaal bestuur. De nieuwe secretaris beschikt over een diploma maatschappelijk werk, is licentiaat criminologie en heeft ook een master in publiek management.

Welke taken heeft hij?
Als secretaris staat Jeroen Peeters aan het hoofd van de administratie van het lokaal bestuur van Olen. De secretaris coördineert de teams, zorgt voor een optimale interne organisatie en adviseert op juridisch, bestuurskundig en beleidsmatig vlak. Ook is hij verantwoordelijk voor het dagelijks personeelsbeleid van zo'n 140 medewerkers. Hij is de verbindingsfiguur tussen de verschillende beleidsorganen en het personeel.

In samenwerking met de financieel beheerder staat de secretaris onder meer ook in voor een optimaal financieel management.