6 M&O van kOsh campus Collegestraat werkte vrijdag het project Mora succesvol af. Veerle Lemmens (Key Accountmanager) en Wim Denhaene (Field Sales Manager) kwamen de presentatie van een samenwerkingsproject volgen en evalueerden.

Leerkracht Gino Meeus : 'Het project startte met een bezoek van 6 M&O aan MORA in Mol waarna de leerlingen het project in de klas voorbereidden. Op 16 en 17 oktober volgde het baanwerk: de snacks van Mora werden voorgesteld aan alle zelfstandige Delhaizes in Vlaanderen. De hoofdprioriteit was om zoveel mogelijk promoties voor het eindejaar te verkopen vooral van de Mini-loempia en de MMMix pack  die nieuw zijn in het assortiment van Delhaize. Voor de verplaatsingen werd er gebruik gemaakt van het openbaar vervoer, de fiets en toch enkele auto’s om minimaal 6 winkels per dag te bezoeken.

Er werd afgesproken dat het groepje dat de meeste producten introduceert, de meeste promoties in het assortiment krijgt of de meeste dozen snacks verkoopt  een prijs wint. Hierbij konden de jongeren zelf ervaren hoe het echt is als vertegenwoordiger van Mora.'

U kent MORA ongetwijfeld als het bedrijf dat heerlijke  diepvries frituursnacks ontwikkelt, produceert en verkoopt. Ze distribueert haar producten voornamelijk via Belgische en Nederlandse frituren en supermarkten.

Marketing en Ondernemen is de 3de graad (5de en 6de) van de studierichting Handel in kOsh campus Collegestraat. Deze bedrijfsgerichte vorming wordt aangevuld met verschillende praktische toepassingen zoals bedrijfsbezoeken en projecten zoals met MORA.