Mieke De Laat (marketing manager bij Mora) kwam woensdag naar kOsh Collegestraat voor de prijsuitreiking van de beste verkoper voor het lanceringsproject van de Crunchy Carrero XL.

Kevin Van Melkebeke en Willem Gobert van het 6e jaar Marketing & Ondernemen (foto) kregen elk een Bongo-relax pakket omdat ze het beste scoorde in het project.

Er waren dankbetuigingen van de leerlingen naar MORA en omgekeerd voor dit commerciële project dat toch wel succesvol mag genoemd worden. Mieke De Laat nam de gelegenheid te baat om bij de leerlingen na te gaan hoe de verkoop en promotie van MORA naar broodjeszaken nog zou kunnen geoptimaliseerd worden.

De leerlingen van 6 Marketing & Ondernemen voerden dit jaar een verkoopproject uit voor MORA uit Mol bij de lancering van Crunchy Carrero XL (een kruidige krokante kippen-Carrero om tussen een broodje te leggen).

De leerlingen bezochten – deels met auto’s, deels met openbaar vervoer – zoveel mogelijk broodjeszaken in Vlaanderen om de lancering van de nieuwe lekkernij zo succesvol mogelijk te maken. MORA verbond een wedstrijd aan deze verkoop waarvoor de prijsuitreiking dus vandaag plaats had.
 
De studierichting Handel van kOsh Collegestraat werd onlangs gerestyled naar Marketing & Ondernemen. In de aanpak wordt er niet alleen op administratieve, maar ook op commerciële vaardigheden getraind. In het 5e en 6e jaar Marketing & Ondernemen wordt er bewust niet gewerkt met simulatiebedrijven of mini-ondernemingen, maar met échte bedrijven.
Zo werken de leerlingen van het 5e jaar Marketing & Ondernemen op dit ogenblik een verkoop- en administratief project uitvoor Verwalt (de gekende specialist in bouwtoestellen en tuingereedschap uit Grobbendonk).

De leerlingen maakten een folder voor een eindejaarsactie. Naast de verkoop werd ook de administratie van het project verzorgd (orders, orderbevestigingen, leverbonnen, facturen).