De studierichting Handel van kOsh campus Collegestraat werd gerestyled naar Marketing & Ondernemen. In de aanpak wordt er niet alleen op administratieve, maar ook op commerciële vaardigheden getraind.



In het 5e en 6e jaar Marketing & Ondernemen wordt er bewust niet gewerkt met simulatiebedrijven of mini-ondernemingen, maar met échte bedrijven.

In het 6e jaar voerden de leerlingen dit jaar een verkoopproject uit voor MORA uit Mol bij de lancering van Crunchy Carrero XL (een heerlijke kruidige krokante kippen-Carrero om tussen een broodje te leggen).

De leerlingen bezochten – deels met auto’s, deels met openbaar vervoer – zoveel mogelijk broodjeszaken in Vlaanderen om de lancering van de nieuwe lekkernij zo succesvol mogelijk te maken.

MORA verbond een wedstrijd aan deze verkoop. De beste verkopers krijgen van MORA een beloning.

In het 5e jaar Marketing & Ondernemen werkten de leerlingen een verkoop- en administratief project uit voor Verwalt (de gekende specialist in bouwtoestellen en tuingereedschap uit Grobbendonk). De leerlingen maakten een folder voor een eindejaarsactie.

Naast de verkoop werd ook de administratie van het project verzorgd (orders, orderbevestigingen, leverbonnen, facturen, enz).