Donderdagmorgen vond in de multimediatheek van kOsh Campus Collegestraat de prijsuitreiking plaats van de beste verkopers voor het lanceringsproject Asian Mix van Mora in Mol. De leerlingen van 6 Marketing & Ondernemen voerden dit jaar een verkoopproject uit voor MORA uit Mol met de introductie van de Asian Mix (een nieuw Aziatisch assortiment aperitiefhapjes) bij Alvo-winkels. De leerlingen bezochten – deels met auto’s, deels met openbaar vervoer – zoveel mogelijk supermarkten in Vlaanderen om de lancering van de nieuwe lekkernij zo succesvol mogelijk te maken.  De leerlingen bezochten daarbij vooral kleinere supermarkten.

Het is reeds het derde jaar op rij dat Veerle Lemmens (KAM Retail) en Wim Denhaene (Field Sales Manager) een dergelijk project in elkaar steken voor het 6e jaar van kOsh Collegestraat. MORA vindt het heel belangrijk om jong ondernemerschap en verkooptalent te ondersteunen. Door middel van deze verkoopprojecten geeft MORA leerlingen de kans om te werken in een realistische bedrijfs- en verkoopomgeving en zo een heleboel ervaring op te doen.

Dit jaar werd het een verkoopproject rond de Asian Mix. De Asian Mix is een product dat verder bouwt op het succes van de Mini-loempia wat één van de best verkochte MORA-producten is. In de Asian Mix zitten vier verschillende Oosterse vegetarische hapjes die bij de eindejaarsfeesten ongetwijfeld veel succes zullen kennen (zie ook http://www.mora.be/snack/asian-mix-apero/).

De studierichting Handel van kOsh Collegestraat werd vorig jaar gerestyled naar Marketing & Ondernemen. In de aanpak wordt er niet alleen op administratieve, maar ook op commerciële vaardigheden getraind. In het 5e en 6ejaar Marketing & Ondernemen wordt er bewust niet gewerkt met simulatiebedrijven of mini-ondernemingen, maar wel met échte bedrijven. Het project met MORA is daar een goed voorbeeld van.   Foto's: Johan Temmerman/Nnieuws.be